اخبار

شیوه‌نامه جدید صدور کارت‌ بازرگانی در حال تدوین است

ّبسپار می نویسد، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شیوه نامه صدور کارت‌های بازرگانی را پیش از جلسه آینده این شورا با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، مجلس، وزارت صنعت و اتاق تعاون تدوین می‌کند تا در جلسه بعد به رای گذاشته و تصویب شود.

غلام‌حسین شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: موضوع کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای  و یک بار مصرف در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اخیر مطرح و قرار شد کمیته مشترکی با اتاق بازرگانی و کمیسیون اقتصادی مجلس، اتاق تعاون و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شود تا “شیوه‌نامه” جدید برای صدور کارت بازرگانی تدوین و در این شورا تصویب شود.

وی افزود:قبل از جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی،  دبیرخانه در این ارتباط  با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق تعاون تشکیل خواهد داد تا “شیوه‌نامه” جدید برای صدور کارت بازرگانی در جلسه بعد شورا ارائه و در صورت تصویب در کشور اجرا شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:امیدورایم با تصویب شیوه‌نامه جدید بتوانیم از فرار‌های مالیاتی موجود جلوگیری به عمل آوریم.

بنابراین گزارش، پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه گذشته شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و مجهول‌الهویه   8 هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی ایجاد می‌کنند که امکان وصول مالیات آنها وجود ندارد.

گفتنی است، برخی متخلفان برای فرار از پرداخت‌های مالیاتی و حقوق دولت در زمان تجارت کالا، اقدام به سوء استفاده از کارت بازرگانی سایر افراد می‌کنند یا از کارت‌های بازرگانی فاقد هویت لازم برای پیگیری‌های بعدی، بهره می‌گیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا