اخبار

صادرات پایدار حلال های تولیدی پتروشیمی اصفهان به هفت کشور!

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل پتروشیمی اصفهان گفت: مقاصد صادرتی محصولات پتروشیمی اصفهان کشورهای هند، چین، ترکیه، عراق، افغانستان، ویتنام و تایوان هستند.
 رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر چهارشنبه (22 فروردین ماه ) از پتروشیمی اصفهان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تولید و نیز برنامه های آتی این مجتمع پتروشیمی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در این بازدید، اکبر ترکان مدیرعامل و نایب رییس هیأت مدیره پتروشیمی اصفهان توضیحاتی را در مورد فعالیت های این مجتمع بیان کرد.
وی مورد میزان و نوع محصولات این شرکت گفت: محصولات شرکت شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارازایلین، انیدرید فتالیک، رافینیت 1، رافینیت 2 و رافینیت 3 بوده که در صنایع پایین دستی و در تولید محصولاتی از جمله شوینده ها، پلاستیک ها ، الیاف مصنوعی ، رنگها، چسب ها، پلاستی سایزرها و انواع رزینهای صنعتی کاربرد فراوانی دارد.
ترکان خاطرنشان کرد: شعار امسال پتروشیمی اصفهان، ارتقاء جایگاه شرکت با تمرکز بر انسجام، قابلیت های داخلی و قانون مداری است.
شرکت پتروشیمی اصفهان اولین تولیدکننده محصولات آروماتیک در ایران است که در سال 1367 احداث و در سال 1371 رسماً راه اندازی و افتتاح گردید. طراحی این شرکت که بر مبنای دریافت خوراک پلاتفرمیت از پالایشگاه اصفهان بوده، توسط شرکت UOP انجام شده است و خوراک آن از طریق یک خط لوله بطور مستمر از پالایشگاه اصفهان تأمین می گردد. 
براساس این گزارش کلیه سرویس های مورد نیاز در فرآیند واحدهای این شرکت ازجمله برق، بخار، آب صنعتی و خنک کننده، نیتروژن و هوای ابزار دقیق در واحدهای یوتیلیتی این شرکت تولید می شود.
همچنین این شرکت دارای دو واحد تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی است که کلیه پساب تولیدی پس از تصفیه و کنترل پارامترهای شیمیایی و بیولوژیکی آن برگشت داده شده و به مصرف فضای سبز جنگلی که به مساحت 85 هکتار و در مجاور شرکت است می رسد.
در حاشیه این بازدید با حضور دکتر نوروز زاده و مهندس بساق زاده در جلسه ای، مدیر عامل، اعضاء هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اصفهان، پیرامون مشکلات شرکت من جمله خوراک، مسائل کارکنان و همچنین بحران آب، بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا