اخباراخبار ویژه

گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر درگذشت محسن غفاری پدر صنعت چسب کشور را تسلیت گفت

بسپار/ایران پلیمر مطلع شدیم محسن غفاری موسس صنایع شیمیایی غفاری روز گذشته دارفانی را وداع گفته است. گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر این خسران را به جامعه صنعتی کشور و خانواده ایشان تسلیت می گوید و برای درگذشته آرزوی آمرزش و آرامش الهی دارد.

از وبگاه شرکت صنایع شیمیایی غفاری: صنایع شیمیایی غفاری در سال 1343 به کوشش مهنــدس محسن غفاری قاضی سعید، تاسیس و راه اندازی شده است. این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، واحدکنترل کیفی و لابراتوارهای فرمولاسیـون پیشرفته، واحد تحقیق و توسعه بر پایه دانش و تجربه و با کادر متخصص و مجرب، این سازمان را به معتبر‌ترین تولیدکننده صنایع شیمیایی در خاورمیانه بدل ساخته است. نقطه آغازین این کمپانی، تولید چسب های دوقلوی غفاری بوده که در طی سالهای فعالیت خود، با توسعه و پیشرفت روز افزون و بکارگیری فناوریهای نوین، محصولات متنوعی بر سبد کالای خود افزوده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نموده است.

صنایع شیمیایی غفاری مفتخر است که درتمامی دوران، خصوصاً دوران جنگ تحمیلی تلاشی بی وقفه برای کمک به کشور انجام داده است. یکی از این موارد، ماجرای “نجات سوپر تانکر سنندج” می باشد. سوپر تانکر ایرانی که در طول جنگ تحمیلی مأموریت جابجایی نفت خام از پایانه های نفتی جزیره خارک را به عهده داشت در سال 1367 مورد حمله همزمان چندین فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت و دچار آتش سوزی و غرق شد. بسیاری از شرکت های اروپایی بیرون کشیدن آن را از اعماق دریا غیرممکن می دانستند و تنها راه، تخلیه مخازن در زیر آب بود. بدین منظور نیاز به ترمیمشکاف ها و مسدود نمودن تمام روزنه ها بود. از این رو در این مرحله نیاز به نوعی چسب با قابلیت عایق سازی در زیر آب حس می شد. پس از ماه ها پیگیری نهایتاً آزمایشگاه صنایع شیمیایی غفاری موفق به ساخت چسبی می شود که نیاز آنان را مرتفع و توانست این سوپر تانکر را به سطح آب بیاورد. صنایع شیمیایی غفاری در سال های رکود پس از جنگ و همچنین دوران سخت تحریم های اقتصادی در صنعت خودروسازی داخلی و دیگر صنایع بزرگ ایرانی، تنها با تکیه بر دانش و اعتقاد خود و همچنین بر پایه زنجیره انسانی مجرب، در سایه اتحاد و همدلی و تلاش شبانه روزی، توانسته خدمات ارزنده ای را به ایران عزیزمان ارائه دهد.

این پروژه تماما توسط متخصصین ایرانی در شرکت دریاکوش به سرانجام رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا