اخبار

صنایع شیمیایی قوام کار برای نمایندگان خود همایش برگزار کرد/ یک کسب و کار خانوادگی موفق!


بسپار می نویسد، صبح روز شنبه ۷ ام مرداد ماه اولین سمینار هم اندیشی قوام کار در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در ابتدا عزت الله مهدی زاده ضمن خیر مقدم و معرفی خود افزود: این کار یک کسب و کار خانوادگی است

شرکت شیمیایی قوام کار را در سال ۵۷ و با همراهی برادرانم تاسیس کردیم. در دوران دفاع مقدس کارگاهی راه اندازی کردیم و با پایان جنگ کسب و کار خود را توسعه دادیم. در دل شرکت قوام به نام پخش اروند کار پخش می کردیم. این شرکت اولین پخش رنگ و چسب بود که به صورت مویرنگی شروع و در اقصا نقاط کشور آن را توزیع کرد. همزمان با توزیع به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق هم صادرات داشتیم و همچنان پس از ۳۰ سال این فعالیت ها ادامه دارد. پس از فروپاشی شوروی سابق و باز شدن بازارهای آسیای میانه کارمان را توسعه دادیم و با همکاری گروهی دیگر از دوستان توانستیم بازار بسیار موفقی را در منطقه آسیای میانه داشته و به بیش از ۲۰ کشور صادرات داشته باشیم. توسعه صادرات بر اساس استراتژی مشخص و با توجه به توانمندی داخلی و با مواد اولیه منشا داخل و ارزش افزوده بالا و برند سازی بوده و به طور موفقی در بازار منطقه تاثیر گذار بوده ایم. با توجه به نزدیک شدن به آستانه ۴۰ سالگی شرکت و پشتیبانی بیش از ۳۰ سال فعالیت صادراتی و موفقیت هایی که در این زمینه بوده برای ادامه حیات راه توسعه را برگزیدیم.

[EasyDNNGallery|18546|Width|200|Height|200|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

سعی داشته ایم بین مدیریت و مالکیت تفکیک قایل شویم در حاضر مسولیت شرکت بر عهده بنده است و دیگر برادرانم در دیگر بخش های مجموعه فعالیت می کنند.­

وی افزود: در حول سه محور طرح توسعه را پیش می بریم. در بخش تشکیلات که از این پس فعالیت ها ما در قالب گروه صنعتی شکل می­گیرد. بخش دوم، تولید محصولات متنوع است. محور سوم بر اساس توسعه است که بازار داخلی را به عنوان یکی از الویت های اصلی قرار دادیم.  

در پایان مهدی زاده نوید خبرهایی تازه از شرکت قوام را داد.


سپس مهندس چنارانی فارغ التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه شریف و با ۲۷ سال سابقه در صنعت رنگ، رزین و چسب، ضمن معرفی شرکت و اینکه در گذشته توسعه محصولات  شرکت بر اساس صادرات بوده است، افزود: در کشور های آسیای میانه صادارت خوبی داشته ایم. پس از صادرات و فتح بازارهای صادراتی به دنبال سهم خود از بازار داخلی هستیم. زمانی که شرکت ها طرح توسعه ای دارند، شرایط ایجاب می کند مشتریان که شرکای تجاری ما هستند همراه با شرکت توسعه یابند. در آینده سعی خواهیم کرد دوره های آموزشی برای نمایندگی ها و مشتریان ابتدا به صورت منطقه ای و سپس و در صورت نیاز در مراکز استان برگزار کنیم تا همگام با شرکت، مشتریان نیز از جریان امور مطلع شوند.

[EasyDNNGallery|18549|Width|200|Height|200|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

وی اهداف کیفی شرکت را کارآفرینی و گسترش فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال مولد- همکاری با بنگاه های داخلی و خارجی، ورود به تکنولوژی های روز دنیا برای تولید محصولات جدید، تحقیق و توسعه برای تولید ثروت و سودآوری، همسو شدن با اقتصاد و توسعه ملی و ارتقای فرهنگ کار، ارزش های انسانی و سهیم شدن در توسعه صنعتی کشور، سهیم شدن در ارتقای فرهنگ کار و توسعه ارزشهای انسانی و همچنین ارتباط نزدیک با استاتید صنعت و دانشگاه در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان برای تولید آینده نوآورانه، تولید ثروت از طریق ظهور ایده های نو و خلاقانه و حرکت به سمت  R&I دانست.

اهداف کلی برنامه برای پلن ۵ ساله نیز در ۵ محور در حال انجام است که اصلاح ساختار سازمانی، بروز رسانی و بهینه سازی خطوط تولید، اصلاح و بهینه سازی سازمان فروش، تشکیل گروه شرکت های قوام در قالت هلدینگ و مهم ترین قسمت کار ما توسعه واحد R&D و حرکت در جهت R&I در آینده از جمله این محور ها هستند. این شرکت جز اولین شرکت هایست که مجوز واحد R&D دارد.

محصولات جدید در این طرح توسعه بر اساس نوع پلیمر شامل رنگ ها و چسب های پایه آکریلاتی، رنگ ها و چسب های پایه پلی وینیل الکل، محصولات بر پایه اپوکسی، محصولات بر پایه پلی یورتان، محصولات بر پایه پلی استر، محصولات بر پایه وینیل استر، محصولات بر پایه پلی وینیل استات، محصولات بر پایه متیل متاکریلات و محصولات بر پایه پلی کلرویرن و SBR هستند. محصولات متنوعی از دل آنها تولید می­شود که با بسته های بندی های متفاوت شامل طیف گسترده ای از محصولات خواهد بود.

وی در ادامه  از اهمیت محصولات شیمی ساختمان نکاتی را یادآور شد و افزود: بتن پس از خوراک دومین مصرف سرانه انسان است. طبق بررسی هایی که انجام دادم نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰محصول شیمیایی در صنعت ساختمان کاربرد دارد. انتظارت روز افزون از بتن باعث شده که بتن های سبک، ضد آب، نظامی و با مقاومت و… بیشتر داشته باشیم.  

 سبد کالایی محصولات شیمیایی ساختمان در رابطه با انواع رنگ و رزین پایه آب و حلالی، چسب های کاشی پودری و خمیری، محصولات آب بندی پایه سیمانی و آکریلاتی، رنگ ها کفپوش ها، افزودنی های بتن پایه پلی کربوکسیلاتی، چسب بتن و پرایمر های آکریلاتی، مواد ترمیمی و تعمیراتی هستند.   

در این همایش همچنین مدیریت فروش قوام کار از سیاست های فروش جاری شرکت سخن گفت.
همچنین دو کلاس آموزشی توسط دکتر کیا و با موضوع مارکتینگ و بازاریابی نوین و مهندس شهرام یزدی با موضوع رنگ آب پایه و صنعت سبز ارایه داده شد. 
آقایان دکتر زهتابچیان (موج چهارم انقلاب صنعتی و نقش آن بر صنایع کوچک و متوسط و کسب و کار) و سفیدآبی از دیگر سخنرانان این همایش بودند.


در پایان از نمایندگی های فروش این شرکت تقدیر به عمل آمد.

 [EasyDNNGallery|18548|Width|200|Height|200|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

[EasyDNNGallery|18551|Width|200|Height|200|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]


[EasyDNNGallery|18550|Width|200|Height|200|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا