اخبار

صنعت خودروسازی بازار پلاستیک‌های مهندسی را به پیش می‌راند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منشر شده از Zion Market Research رشد و توسعه در صنعت خودروسازی یکی از  دلایلی است که بازار جهانی پلاستیک‌ های مهندسی را به پیش می‌راند. پلاستیک‌ های مهندسی در حال جایگزین کردن اجزای فلزی در خودروها و ماشین آلات صنعتی بوده چراکه قادرند عملکرد مشابه و وزن کمتر را دارا باشند. 

نیاز به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در سراسر دنیا نیز در حال افزایش بوده که استفاده از پلاستیک‌ های مهندسی در این بازار یکی دیگر از دلایل رشد این مواد محسوب می‌شود. یکی از عواملی که می‌تواند بازار پلاستیک‌ های مهندسی را مهار کند قیمت زیاد آن می‌باشد. از پلاستیک‌ های مهندسی در صنایع هوافضا نیز استفاده شده که همین مساله دریچه‌ های جدیدی در جهت رشد بازار این مواد را فراهم می‌ آورد.

بازار جهانی پلاستیک‌های مهندسی از لحاظ کاربرد، نوع و منطقه به بخش‌ های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. در بخش کاربرد زیر مجموعه‌ های الکتریک و الکترونیک، محصولات مصرفی، بسته بندی، خودروسازی، ساخت و ساز و متفرقه وجود دارند. بر اساس نوع مواد مصرفی به زیرمجموعه‌ های فلوئوروپلیمرها، پلی استرهای گرمانرم، پلی آمیدها، پلی استال‌ ها، اکریلونیتریل بوتادی ان استایرن، پلی کربنات‌ها و متفرقه تقسیم بندی صورت می‌گیرد.

از لحاظ منطقه ای نیز بازار پلاستیک‌ های مهندسی به آمریکای شمالی، آسیا اقیانوسیه، آمریکای لاتین، اروپا، خاور میانه و آفریقا تقسیم بندی می‌شود. در آینده‌ی نزدیک انتظار می‌رود کشورهای منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه رشد بیشتری را نسبت به سایر مناطق شاهد باشند چراکه در آمد افراد ساکن این منطقه در حال افزایش بوده جمعیت در حال رشد است و شهرنشینی نیز گسترش یافته است.

[EasyDNNnewsLink|315]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا