اخبار

ضعف تقاضا برای محصولات پتروشیمی در چین همچنان ادامه دارد

 بسپار / ایران پلیمر مجموع تقاضا برای محصولات پتروشیمی چین در ماه ژوئیه تاکنون با کاهش روبه‌رو بوده است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود عرضه افزایش یابد، این شرایط چشم‌انداز بازار در کوتاه مدت را تیره و تار می‌کند.

براساس داده‌های آی‌سی‌آی‌اس، ذخیره‌سازی‌های بیشتر محصولات شیمیایی از قبیل بنزن، پلی‌الفین‌ها، اتیلن گلیکول، استون و تولوئن در هفته منتهی به 17 ژوئیه (27 تیرماه) همگی با افزایش روبه‌رو بوده است.

شاخص پتروشیمی چین آی‌سی‌آی‌اس نشان می‌دهد تقاضا برای قیمت‌های بازارهای تک محموله اندکی بهتر بوده است، این شاخص در 27 تیرماه به 877 افت کرد در حالی که در هفته منتهی به هشتم ژوئیه (18 تیرماه) این رقم 898 بود به طوری که کمتر از به 888.6 به عنوان میانگین ماه ژوئن است.

این شاخص برگرفته از تحولات قیمت‌های داخلی طیف گسترده‌ای از محصولات ارگانیک و پلاستیک شامل متانول، اسید ترفتالیک خالص، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، مونواتیلن گلیکول، زایلن مخلوط، بنزن، تولوئن، استیک اسید، استایرن، فنول، اکریلونیتریل، استون، ان-بوتانول، دو اتیل هگزانول، اکرلیک استر و پروپیلن اکساید است.

ضعف تقاضا

برز اساس این گزارش، روند خرید محصولات پتروشیمی در بازارهای تک‌محموله در پی افزایش قیمت و افزایش سطح ذخیره‌سازی‌ها و تقاضای ضعیف، کند شده است.

روند بهبود تقاضا برای بخش‌های پایین دست از قبیل صنایع خودروسازی، مبلمان و پارچه، هنوز کند است. مصرف‌کنندگان نهایی پتروشیمی نیز به‌طور کلی برای خرید تردید دارند، در حالی که ظرفیت‌های جدید در حال ورود به بازا عرضه داخلی در سه ماه سوم را افزایش خواهد داد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا