اخبار

عامل توسعه خوشه صنعت پلاستیک در استان خراسان شمالی: از دست رفتن بازار خارجی واحدهای تولید پلاستیک

بسپار/ ایران پلیمر عامل خوشه پلاستیک در خراسان شمالی گفت: تا سال گذشته مهمترین دغدغه واحدهای تولید پلاستیک، موضوع فروش بود، اما در سال جاری تامین مواد اولیه و نوسانات قیمت نیز به آن اضافه شده است.

سید مرتضی حسینی اظهار کرد: دو مشکل مذکور سبب شده تا این واحدهای تولیدی که با سختی های زیادی توانسته بودند در کشورهایی همچون ترکمنستان و افغانستان بازار پیدا کنند، آن بازارها را از دست بدهند.

وی با اشاره به فعالیت حدود 12 واحد تولید سبد میوه در این استان افزود: این واحدها فعالیت خود را از به بار نشستن اولین محصولات باغی در فصل بهار آغاز می‌کنند و فعالیت آن ها تا اواسط مهرماه ادامه می‌یابد اما بعد از آن که حدود پنج تا شش ماه می‌گذرد، تعطیل می‌شوند.

حسینی ادامه داد: با اقدامات و پیگیری های انجام شده قرار بر این شد تا بعد از پایان تولید سبد میوه در این کارخانه ها، این واحدها محصولات پلاستیکی تزریقی (همانند سطل زباله، گلدان و …) را با حفظ همان خط تولید به تولید برسانند. با انجام این اقدام دیگر این واحدها تعطیل نخواهند شد و کارگران نیز مجبور به ترک کار خود نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از توسعه خوشه پلاستیک در این استان ارتقای زنجیره ارزش تولید در استان بوده است، تصریح کرد: برای اینکه به این هدف دست یابیم باید انجام برنامه ها را به سوی ارتقاء کیفیت، توسعه بازار، ارتقاء رقابت پذیری و …. سوق داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محصولات پلاستیکی در این استان طیف متنوعی دارد، توضیح داد: لوله پلی اتیلن، نایلون و سبد میوه از جمله محصولات پلاستیکی است که در خراسان شمالی تولید می‌شود.

وی گفت: برای ارتقای واحدهای لوله های پلی اتیلن استراتژی کیفیت محصولات و برای واحدهای تولید نایلون پلاستیک استراتژی استفاده از تکنولوژی نوین در دستور کار قرار گرفته است.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا