فرموله کردن Santoprene™ نسل آینده توسط شرکتهای DuPont و ExxonMobil

بسپار/ایران پلیمر شرکت حمل و نقل و صنایع Dupont در با همکاری با شرکت شیمیایی ExxonMobil گرمانرمهای ولکانیزه شده تحت عنوان Santoprene™ را برای آببندی گوشههای قالب خودرو توسعه داده است.
با جایگزین کردن افزودنیهای آلی سنتی لغزشی با افزودنیهای مهندسی پایه سیلیکونی DuPont، این دو شرکت یک Santoprene نسل آینده را با بهبود شرایط پیوند مولکولی در تماس با ذرات EPDM و ضریب اصطکاک پایینتر جهت سهولت در باز و بسته شدن در و پنجره توسعه دادهاند.
محصول جدید این دو شرکت از خانواده Santoprene TPV B260 خواص جریانیابی و مقاومت در برابر سایش بهبودیافته و ثبات در برابر اشعه فرابنفش دارد. مدیر بازاریابی شرکت DuPont، آقای Christophe Paulo میگوید: همکاری ما با ExxonMobil موفقیتآمیز بوده است و به بیش از تنها یک TPV دست یافتهایم. این همکاری همچنین اساسی را برای پروژههای آینده فراهم کرده است که از ویژگیهای منحصربهفرد فناوری سیلیکون ما برای حل چالشهای صنعت و ارائه تجربه بهتر کاربری استفاده میکند.
شرکت ExxonMobil در نظر دارد برای پاسخگویی به نیازمندیهای مشتریان در خصوص بهبود قالب آببندها، پیوندهای Santoprene TPV و EPDM را در عین افزایش عملکرد لغزش، تقویت کند. با این حال ضریب اصطکاک پایینتر برای افزایش عملکرد لغزش میتواند به صورت معکوس بر پیوندها تاثیر بگذارد. این شرکت با DuPont در راستای استفاده از افزودنیهای پیشرفته مبتنی بر سیلیکون همکاری میکند که پیشبینی شده است از میزان افزودنیهای آلی تولیدشده توسط ExxonMobil پیشی گیرد.
تیم توسعه DuPont در حالت ترکیبی از وزن مولکولی پایین و وزن فوقسنگین بسپارهای سیلیکونی همافزایی پیدا کرده است و این راهکار همان ضریب اصطکاک پایینتر که شرکت ExxonMobil به دنبال آن بود را ارائه میکند.
این فناوری سیلیکون در عین اینکه نسبت به افزودنیهای آلی، خواص بهبودیافته لغزشی ارائه میکند، عملکرد پیوندها را نسبت به لاستیک EPDM تقویت میکند که خود یک عامل ضروری در قالبگیری همزمان است. علاوه بر آن این مسئله ویژگیهای دیگری را فراهم میکند: جریانیابی بهتر را برای بهبود سهولت در فرآوری و برونداد فرایند، بهبود مقاومت سایش جهت محافظت در برابر آسیبهای حاصل از کوبیدن در و بهبود ثبات در برابر اشعه فرابنفش برای کمک به جلوگیری از ترک خوردن و از بین رفتن رنگ.