اخبار

فروش ٧٠٠ میلیارد تومانی شرکت های نانویی

بسپار می نویسد, معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه سال گذشته شرکت‌های فناور فعال در حوزه نانو حجم فروشی نزدیک به ٧٠٠ میلیارد تومان داشتند، گفت: این رقم رکوردی جدید برای کشور محسوب می‌شود.

 سورنا ستاری در بازدید از دهمین نمایشگاه فناوری نانو که از پانزدهم مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر شده است،  اظهار کرد: هر سال شاهد ارائه نوآوری های جدیدی در نمایشگاه نانو هستیم و این مسئله نشان می دهد فناوری نانو در حال پیشرفت در مسیر حرکت خود است.

ستاری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ٢٧٠ شرکت ایرانی در این حوزه فعال هستند که سال گذشته حجم فروشی معادل ٧٠٠ میلیارد تومان داشتند این رقم رکوردی جدید برای کشور محسوب می شود و امیدوارم این اتفاق در سال جاری با سرعت بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ایران با بیان اینکه سرمایه گذارهای بسیاری آماده سرمایه گذاری در این حوزه هستند، گفت: این مسئله نشان می دهد سود فناوری نانو برای سرمایه گذارها رقمی قابل توجه است بنابراین معاونت علمی توسعه این حوزه را با برنامه ریزی به طور جدی پیگیری می کند.

معاون علمی و فناوری ابراز کرد: در حوزه نانو برنامه ریزی های پایه از بخش دانش آموزی تا تولید محصول وجود دارد همچنین بسیاری از شرکت های فعال حال حاضر در المپیادهای نانو سال های گذشته برگزیده بودند که باید برای تجاری سازی ایده های خود اقدام کنند.

ستاری به جایگاه چهارم ایران در تولید مقالات علمی حوزه نانو اشاره کرد و گفت: این جایگاه برای کشور افتخاری است البته صادرات در این حوزه هم مسئله مهمی است و حدود ۳ سال از شروع صادرات محصولات در این حوزه می گذرد و امسال نیز شاهد صادرات تجهیزات نانویی در بخش آزمایشگاهی و صنعتی به کشورهای پیشرفته هستیم.

رئیس ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی درباره تجاری سازی محصولات نانو نیز عنوان کرد: فناوری نانو علم جدیدی است حتی تعداد شرکت های فعال این حوزه در دنیا نیز رقم بالایی نیست اما توجه به جهت گیری ها در این حوزه نشان می دهد در سال های اخیر در تجاری سازی محصولات نیز با رشدی سریع مواجه شدیم.

به گفته وی، اگر به چهار سال گذشته نگاهی داشته باشیم می بینیم که حجم فروش شرکت های این حوزه ۳۰ میلیارد تومان بوده اما این رقم اکنون٧٠٠ میلیارد تومان است البته تعداد شرکت های دانش بنیان هم با رشد مواجه شده است. لازم به ذکر است تجاری سازی محصولات مربوط به بودجه دولتی نیست و باید با ایجاد زیست بومی بخش خصوصی درگیر این مسئله شود و سرمایه گذاری ها را انجام دهد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا