اخبار

فلوئورپلیمرهای پیشرفته برای فرآیند کردن مواد شیمیایی

گروه ترجمه وتولید محتوا در بسپار ایران پلیمر شرکت Chemours محدوده ی جامعی از محصولات فلوئوروپلیمرها پیشرفته را مخصوص صنعت فرآیند شیمیایی ارائه نموده است. این شرکت محصولات خود را برای اولین بار در نمایشگاه Achema 2018 معرفی نمود. این نمایشگاه در تاریخ 14 تا 18 ماه ژوئن در فرانکفورت آلمان برگزار شد. نکته ی قابل توجه در تولید این محصولات نوین بودن و کاربردهای با فناوری بالای (High Tech) آن ها بوده که شرکت های اندکی قادر به فرآیند کردن و تولید آن ها می باشند.
از جمله محصولات تولیدی مذکور می توان به پوشش های Teflon™، فلوئوروپلیمرها با نام های PTFE، FEP، PFA و FFR، ETFE با نام تجاری Tefzel™، لاستیک های فلوئوری Viton™، PFPE با نام تجاری Krytox™ که روان کننده ای صنعتی می باشد، اشاره کرد. 
طی این نمایشگاهی در خلال یک سمینار رایگان تحت عنوان ٬٬ مدیریت خوردگی و رسوب دهی با محصولات فلوئوروپلیمری Teflon™ ٬٬ شرکت Chemours مزایای استفاده از این محصولات را که طی مطالعات گسترده به دست آورده بود مطرح کرد. 
سال 2018 دقیقا هشتادمین سالی است پلی تترا فلوئورواتیلن یا PTFE توسط دکتر Roy Plunkett کشف شد. این ماده اولین فلوئوروپلیمری بود که تماما فلورینه شده که کشف آن جزو مهم ترین و با ارزش ترین اکتشاف ها در زمینه های موادی محسوب می شود. 
در صنعت فرآیندهای شیمیایی فلوئوروپلیمرها از سامانه های تولیدی در برابر خوردگی محافظت کرده و هرگونه نشتی را به حداقل می رساند. این مساله می تواند تا حدود زیادی هزینه ها را ثابت نگاه داشته و به بهبود بهره وری ها و کیفیت مواد کمک قابل توجهی نماید. گونه های فلوئوروپلیمری در برابر بسیاری از مواد شیمیایی آلی و معدنی در گستره ی پهنی از دما بی اثر می باشند. این گستره ی دمایی 30- تا 220 درجه ی سلسیوس عنوان شده است. 
این محصولات به حالت های فیزیکی مختلف پودری، قرصی و مایع قابل ارائه بوده که این مساله می تواند شرایط مختلف پراکنشی را فراهم آورد. این محصولات غیر ترد بوده و در برابر ضربه و شوک حرارتی مناسب عمل می نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا