اخبار

فناوری بهبود یافته برای تولید پلی ال‌های پلی اتر مخصوص قطعات داخلی خودرو

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،شرکت BASF فرآیند تولید گونه‌های تولیدی Lupranol® یا همان پلی ال‌های پلی اتر را بهبود بخشید. اجزای تولیدی خودرویی از سامانه‌های پلی اورتانی BASF تشکیل شده است که تا 20 درصد آلدهید کمتری را دارا هستند. 
این پلی ال‌های جدید تولیدی به تامین کنندگان خودرویی کمک می‌کند تا در تولید قطعات داخلی خود VOC یا اجزای فرار کمتری را در اتمسفر هوا رها نمایند. این کاهش رهایش مواد فرار بر کاهش رایحه‌هایی که گاهی از داخل خودرو به مشام می‌رسد نیز منجر می شوند. این رایحه معمولا در خودروهای نو بیشتر احساس می‌شود.
به دنبال تغییر فرآیند ذکر شده در واحد آسیایی شرکت BASF، قرار بر این شد که این تغییر فرآیند در واحدهای آمریکایی این شرکت نیز صورت پذیرد. 
علاوه بر ایزوسیانات‌ها، پلی ال‌ها به عنوان مواد اولیه در تولید سامانه‌های فوم پلی اورتان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بهبود فرآیند، در مسیر تولید گونه‌های Lupranol صورت گرفته و در خواص مکانیکی نهایی آن تاثیر ندارد. 
در این مسیر تمرکز اصلی بر کاهش فرمالدهیدها، استالدهیدها و همچنین آروماتیک‌های پلی اروتان‌های می‌باشد. شرکت BASF تمرکز بسیار ویژه‌ای بر کاهش مواد ذکر شده در تولید سامانه‌های PU مصرفی در قطعات داخلی خودرو را داراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا