اخبار

فناوری نوشتن مدارهای الکتریکی به طور مستقیم بر روی سطح پلیمرها با لیزر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یک فناوری جدید برای نوشتن مدارهای الکتریکی مستقیما روی سطح بسپارها از طریق اصلاح خواص سطحی توسط لیزر اخیرا توسط پروژه‌ی  European Appolo ایجاد شده است. این فناوری هزینه‌های فرآیند را تا یک سوم هزینه‌های حاضر کاهش خواهد داد. این فناوری که فعال سازی القایی انتخابی سطح (Selective Surface Activation Induced by Laser) یا SSAIL نام دارد توسط مرکز دانش و فناوری فیزیک در ویلنیوس لیتوانی انجام شده است.

تجهیزات قالب‌گیری شده‌ی اتصالی یا MID که قطعاتی گرمانرم و قالب‌گیری تزریقی شده می‌باشند، موجب ذخیره‌سازی‌های هزینه و وزن شده و از مدارهای الکترونیکی مستقیما روی اجزای بسپاری استفاده می‌نمایند. این قطعات می‌توانند در بخشی از قطعات خودرویی مورد استفاده قرار گیرند. لیزر می‌تواند سطح این بسپارها را اصلاح کرده و شرایط را برای ادامه فرآیند آسان‌تر کند.

در فرآیند تولید MID، ساخت این مدارها چالش برانگیزترین بخش محسوب می‌شود چراکه تولید مقرون به صرفه‌ی آن کار بسیار دشواری است. این در حالی است که در فرآیند اصلاح سطح انتخابی می‌توان به آسانی مدارها را روی سطح بسپارها بدون نیاز به هیچگونه افزودنی اعمال کرد. وجود افزودنی هزینه‌ی تمام شده را 3 تا 5 برابر بیشتر خواهد کرد.

فرآیند SSAIL فرآیندی سه مرحله‌ای محسوب می‌شود. اول اصلاح سطح توسط لیزر صورت می‌گیرد. دوم فعال سازی شیمیایی روی سطوح اصلاح شده انجام می‌شود. و در مرحله‌ی سوم رسوب فلز روی صفحه قرار می‌گیرد.

[EasyDNNnewsLink|96]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا