اخبار

فیلم‌های پلی استری شفاف مقاوم در برابر اشعه‌ی فرابنفش برای تجهیزات الکترونیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت DuPont Teijin Films (DTF) که یک پروژه‌ی مشترک بین شرکت‌های DuPand Teijin Limited و DuPont می‌باشد، فیلم پلی استری پایدار در برابر اشعه‌ی فرابنفش را معرفی کرده است. این فیلم‌ها به منظور حفظ خواص مکانیکی و نوری در کاربردهایی که قرار است در معرض نور UV باشند طراحی شده است.

این فیلم‌ها که با نام تجاری خانواده‌ی MELINEX® TCH به فروش می‌رسند، هیچگونه کدری را دارا نبوده و دارای الیگومرهای باقی مانده نیز نمی باشند. این فیلم‌ها برای تجهیزات الکترونیکی منعطف، نمایشگرها، نشانگرهای درخشنده و … طراحی شده‌اند.

طبق گفته‌ی آقای Scott Gordon، مدیر بخش توسعه‌ی تجارت شرکت DuPont Teijin Films: ” درکی که در حال حاضر در مورد فیلم‌های پلی استر وجود دارد این است که با تابش اشعه‌ی UV تخریب شده و همین مساله کاربرد آن‌ها را در فیلم‌های شفاف محدود می‌نماید. به علاوه، کاربردهایی با نام “زیرآیند دو طرفه” (double-sided substrate) در کاربردهای این فیلم‌ها وجود دارد که در آن سطح زیرآیندی عبوری A باید از تابش اشعه‌ی UV به سطح زیرآیندی B جلوگیری به عمل آورد. نسل جدید محصولات MELINEX® TCHUV با ایجاد شرایط مقرون به صرفه، کاربردهای گسترده‌ای را در مصارف در معرض نور UV فراهم می‌آورد.”

در ادامه به برخی از خواص و ویژگی‌های این فیلم‌ها اشاره شده است:

–         فیلم‌های پلی اتیلن ترفتالات نیمه بلورین و در دو سو  جهت یافته خواص بسیار زیادی را در محدوده‌ی گسترده‌ای از کاربردها دارا هستند. از جمله این خواص میتوان به پایداری ابعادی، پایداری شیمیایی، استحکام کششی و عایق جریان برق بودن اشاره کرد

–         فیلم‌های استاندارد پلی استری، نورهای با طول موج بیشتر از 315 نانومتر را از خود عبور می‌دهند. اگرچه، اگر به مدت بسیار طولانی در معرض نور UV قرار گیرند ممکن است برخی از خواص نوری، مکانیکی و رنگ و شفافیت آن‌ها دستخوش تغییر گردد.

–         استفاده از فناوری پایدارکننده‌ی UV در فیلم‌های این شرکت از عبور نور بیشتر از 375 نانومتر جلوگیری کرده و موجب حفظ خواص نوری و مکانیکی آن پس از قرارگیری در برابر UV می‌شود

این فیلم‌ها هم اکنون در ضخامت‌های 50 تا 125 میکرومتر موجود بوده، جمع شدگی حرارتی (thermal shrinkage) نزدیک به صفر داشته و با فرآیندهای پایدارسازی بسیار جدید در دنیا تولید می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا