اخبار

قیمت رو به رشد مواد پلیمری: بیشترین افزایش مربوط به چه ماده ای ست؟

بسپار می نویسد، مقایسه قیمت محصولات پلیمری در تاریخ ۲۳ آبان و ۷ آذر نشان می دهد که اکثر کالاها روندی صعودی داشته اند.

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به اکریلوبوتادین استایرن با ۵.۷ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته است. این کالا از رقم ۵ هزار و ۸۱۲ به ۶ هزار و ۱۵۹ تومان رسید.

در رده دوم افزایش نرخ ها پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی با ۳.۹ درصد رشد قرار دارند، همچنین پی وی سی ها نیز نسبت به دو هفته گذشته ۳.۸ درصد رشد قیمت داشتند، به این ترتیب گرید ۶۵ به میزان ۱۲۰ تومان، گرید ۵۷ و ۷۰ به میزان ۱۳۲ تومان و گرید ۶۰ به میزان ۱۲۶ تومان افزایش نرخ داشتند.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری هم نسبت به دو هفته قبل ۲.۹ درصد رشد قیمت داشتند، گرید ۷۸۱ از رقم ۳ هزار و ۱۰۵ به ۳ هزار و ۱۹۵ تومان رسید. گرید ۸۲۱ از ۳ هزار و ۲۵۹ به ۳ هزار و ۳۹۰ تومان رسید.

در رده بعدی افزایش قیمت ها هم پلی استایرن های معمولی با ۲.۲ درصد رشد قرار دارند، این کالا از ۴ هزار و ۱۴۱ به ۴ هزار و ۲۳۴ تومان رسید. پلی استایرن مقاوم هم از ۴ هزار و ۳۰۴ به ۴ هزار و ۳۹۴ تومان رسید که نسبت به دو هفته قبل ۲ درصد رشد داشته است.

پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی هم نسبت به دو هفته قبل ۲.۱ درصد رشد قیمت داشته اند، این کالاها به میزان ۷۹ و ۸۲ تومان گران شده اند. همچنین پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی هم ۱.۴ درصد نسبت به دو هفته قبل گران شدند، این کالاها به ترتیب ۴۸ و ۵۶ تومان رشد قیمت داشتند.

پلی اتیلن های سنگین بادی و اکستروژن هم ۱ درصد نسبت به دو هفته گذشته رشد قیمت داشته اند، کمترین رشد قیمت نیز نسبت به دو هفته قبل متعلق به پلی اتیلن های سبک خطی و پلی اتیلن های سنگین فیلم با ۰.۶ و ۰.۹ درصد است. این کالاها به ترتیب ۲۵ و ۳۵ تومان گران شدند.

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا