اخبار

قیمت PVC به پایین ترین میزان در 6 سال اخیر رسید ‏

بسپار می نویسد، قیمت پی وی سی به پایین ترین میزان خود در ۶ سال اخیر رسید. 


به گزارش «پتروتحلیل»، روند قیمت های پی وی سی وارداتی به ترکیه از نیمه دوم ماه می رو به کاهش بوده است. وضعیت نه چندان خوب تقاضا و عرضه کافی از دلایل اصلی این روند نزولی شناخته می شوند و قیمت های اتیلن (صنایع بالادستی) نیز نقشی حیاتی در آماده کردن این شرایط بازی کرده است. 

طبق داده های شاخص قیمت ChemObris به سبب کاهش های اخیر در قیمت پی وی سی، قیمت های فعلی پایین تر از پایین ترین حد قیمت که در ماه فوریۀ سال جاری به آن رسیدیم، رفته است. با بازگشت بیشتر به گذشته، متوجه می شویم که قیمت های فعلی پایین ترین میزان از ماه می سال ۲۰۰۹ هستند. یکی از معامله کنندگان می گوید: «از وقتی قیمت های پی وی سی اروپا و ایالات متحده را تا این میزان پایین دیده ام زمان زیادی گذشته است.» 

عوامل محلی به همراه وقایع جهانی بر جو کاهشیِ بازار پی وی سی تأثیر گذاشته اند. عرضه در اروپا همچنان کافی است در حالی که در این ماه به خاطر وضعیت نامطلوب تقاضا و بهبود عرضه، بازارهای آسیا به طور کلی روند کاهشی داشته اند. قیمت های پی وی سی ایالات متحده نیز به سبب کاهش تقاضا از طرف مقصدهای صادراتی اصلی این کشور کاهش یافته اند. 

در همین حال کاهش قابل ملاحظه ای در تقاضای خریداران ترکیه برای پی وی سی ایالات متحده صورت گرفته که بخشی از آن به سبب تغییرات در عوارض ضد دامپینگ است در حالی که دیگران کاهش صادرات از طرف تبدیل کنندگان ترکیه را دلیل این امر می دانند. 

طبق آمارهای بازار وارداتی ChemObris واردات پی وی سی ترکیه در ۸ ماهۀ اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است. واردات پی وی سی از ایالات متحده به ترکیه در از ژانویه تا آگوست ۲۳ درصد سقوط کرده همچنین واردات این محصول از فرانسه به این کشور نیز در محاسبات سالیانه ۲۰ درصد کاهش یافته است. معامله کنندگان پیش بینی می کنند واردات پی وی سی تا پایان سال همچنان کاهش یابد این در حالی است که انتظار می رود داده های مربوط به ماه سپتامبر بزودی منتشر شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا