اخبار

لیگنین پایه زیستی جدید جایگزین مواد فنولیک پایه نفتی می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، دست یافتن شرکت Stora Enso به محصولی به نام Lineo™ یکی دیگر از مهم ترین قدم ها در راه رهایی از مواد پایه فسیلی با استفاده از راه حل های تجدیدپذیر می باشد.
لیگنین یکی از مهم ترین واحدهای سازنده ی درختان بوده و حدود 20 تا 30 درصد از چوب درختان را تشکیل می دهد. این درحالی بود که این ماده ی حائز اهمیت از صنعت کاغذ و چوب حذف میشد. در این میان، شرکت Stora Enso از این پتانسیل استفاده نموده و لیگنین را وارد تولیدات خود نمود. از این ماده می توان در کاربردهای فراوانی استفاده کرد که پیش از این برای ساخت آن ها از مواد فسیلی استفاده میشد.
لیگنین جایگزینی تجدیدپذیر برای مواد فنولیک پایه نفتی بوده که در رزین های مخصوص تخته سه لایه، محصولات OSB، LVL، لایه گذاری های کاغذی و مواد عایق می تواند مورد استفاده قرار گیرد.  
لیگنین تولیدی شرکت Stora Enso یک پودر پایدار قهوه ای رنگ بوده که حین فرآیند خمیر سازی از چوب Nordic جدا می شود. Lineo™ دارای درصد بالایی از اجزای خشک بوده و به خوبی قابل پراکنش است. این محصول زمان نگهداری نسبتا بالایی را داراست. با میزان فعالیت بیشتر و خلوص بالاتر Lineo™ محصول ویژه ای محسوب می شود. با این وجود درصد اجزای خشک این ماده می تواند بسته به نیاز مشتری تغییر نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا