اخبار

مدیر بازرگانی تولیدی و رنگسازی تهران اورانوس: بازار منطقه اعتماد خود را به کیفیت رنگ های ایرانی از دست داده است

بسپار می نویسد، شروع کار شرکت اورانوس از سال ۵٧ با تولید رنگهای روغنی و پلاستیک بوده و در سال ٧۵ با تولید آمیزه های پی وی سی در ایران اولین تولید کننده این محصولات بوده است. در پی آن با تولید رنگ های آلکید آمین کوره ای موفق به دریافت استاندارد افتخاری از اداره استاندارد کل کشور شدیم. این شرکت در سال ٩٠ با تولید رنگ اکرلیک آنتی میکروبیال با فناوری نانو مجدداً اولین تولید کننده این محصول نام گرفت و موفق به دریافت جایزه محصول برتر سال شد.

همانطور که مستحضر هستید تکنولوژی، روزانه در حال پیشرفت است و تقریباً هر روز یک محصول، فناوری و تکنولوژی ساخت و اعمال جدید ارایه می شود ولی متاسفانه به دلیل سخت بودن تهیه مواد اولیه اکثر شرکت ها پروژه ها را نیمه تمام  رها می کنند و اگر هم این مراحل را پشت سر بگذارند گاه به دلیل قیمت تمام شده بالا و گاهاً نیز به دلیل پایین بودن اطلاعات مصرف کنندگان نهایی و کارفرمایان موفق به فروش این دست محصولات نمی شوند. به نوعی می توان گفت که متاسفانه بازار مصرفی ایران رو به قیمت تمام شده پایین و در نتیجه کیفیت پایین آورده است!

در ارتباط با موفق نبودن صادرات به نظر بنده مهم ترین عامل عدم همکاری رایزن های تجاری ایران در کشورهای دیگر هستند. از دیگر عوامل هم به مشکل جا به جایی پول و نبودن امنیت در کشورهای همسایه و همچنین وجود رقبای قوی می شود اشاره کرد. باز هم متاسفانه با توجه به پایین بودن کیفیت برخی از محصولات عرضه شده در کشورهای منطقه توسط برخی تولیدکنندگان ایرانی، آنها ترجیح می دهند از تولیدات برندهای شناخته شده و معتبر مثل جوتن (در امارات) و … استفاده کنند.

همانطور که در اوایل صحبت هایم عرض کردم، شرکت اورانوس اولین و تنها تولید کننده رنگ اکرلیک آنتی میکروبیال با فناوری نانو می باشد که بعد از ۶ سال تلاش بی وقفه  و تدوین آزمایش های گوناگون و استانداردهای مربوطه برای وزارت محترم بهداشت به امید خدا در ماه آینده مجوز این وزارتخانه جهت این رنگ صادر خواهد شد که در صورت مصرف این رنگ در مکان های عمومی، در جلوگیری از انتقال باکتری های مختلف ناثیر به سزایی دارد. مصرف در اتاق کودک، سرویس ها و آشپزخانه سلامت خانواده  را در انتقال باکتری های معلق به دیگر افراد تضمین می کند و هم چنین در مکان های بهداشتی در کم کردن مصرف مواد استریل صرفه جویی شده و هزینه ها کاهش پیدا می کند.

قابل ذکر است مادامی که این رنگ روی دیوار هست، خاصیت خود را حفظ می کند.

 

 

(ادامه دارد …)


متن کامل این گفت و گو را در شماره ۱۷۸ ام دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن