اخبار

مدیر تنظیم بازار محصولات پتروشیمی: اغلب تقاضاهای داخلی مواد پتروشیمی کاذب است!

بسپار می نویسد، مدیر تنظیم بازار محصولات پتروشیمی ضمن تاکید بر اینکه شورای رقابت نگفته که صادرات نداشته باشیم گفت: بسیای از این تقاضا ها در داخل کاذب است.
در حالی تامین نیاز داخل از سوی پتروشیمی ها آن هم در فصلی که اوج مصرف ضرورتی اجتناب ناپذیر است که شنیده ها حاکی از آن است که پتروشیمی تبریز اقدام به فروش پلی استایرن به ترکیه آن هم در این دو فصلی که أوج مصرف داخلی است کرده است،نکته قابل تامل اینکه این شرکت از عرضه محصول خود در بورس کالا امتناع نیز می کند.
بسیاری از صاحب نظران حوزه اقتصاد بر این باورند که صادرات زمانی باید صورت گیرد که نیاز داخل نیز تامین شود.
در این ارتباط روح الله وحید کیانی، مدیر تنظیم بازار محصولات پتروشیمی با بیان اینکه « ما بازار داخل را تامین می کنیم و از این بابت مشکلی هم نداریم»، تاکید کرد: هم اکنون بسیاری از تقاضاهای بهین یاب که به بورس کالا ارایه می شود، تقاضای کاذب است و آن طور هم که فکر می کنید تقاضای بالای داخلی وجود ندارد که ما نخواهیم آن تامین کنیم.
وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود مصوبه شورای رقابت مبنی بر لزوم تامین نیاز داخلی و عرضه در بورس کالا اما مواد پتروشیمی همچنان صادر می شود، گفت: شورای رقابت تحت هیچ شرایطی نگفته که صادرات نداشته باشیم و صادرات را باید در کنار تامین بازار داخلی انجام دهیم.
کیانی با اشاره به اینکه نباید برای صادرات محصولات پتروشیمی به دنبال ایجاد محدودیت باشیم،اظهار داشت: در عین اینکه نیاز داخل را تامین می کنیم،می توانیم صادرات مناسبی را هم در عرضه محصولات پتروشیمی داشته باشیم.
وی در خصوص برنامه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی برای کنترل و مدیریت این شرکت ها نیز عنوان کرد:به دنبال ایجاد فضای رقابتی میان صنایع پتروشیمی هستیم که تحت یک فضای کنترلی پایش خواهد شد.
مدیر تنظیم بازار محصولات پتروشیمی گفت:رقابتی کردن شرکت های پتروشیمی نباید به معنای تضعیف صنایع بالادستی و پایین دستی باشد و نیازمند بازار با ثبات هستیم.
کیانی اظهارداشت: برنامه های مختلفی در عرصه تولید و اخذ خوراک داریم که به زودی همه آنها با اسناد در اختیار شورای رقابت قرار خواهد گرفت.
منبع: اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا