اخبار

مستربچ‌های جدید با طول عمر بیشتر برای تولید فیلم‌های گلخانه‌ای جاذب UV ‏

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،شرکت Tosaf اقدام به تولید گونه‌ای جدید از مستربچ‌های تولید فیلم گلخانه‌ای جاذب UV با نام تجاری UV4120PE با طول عمر بیشتر نسبت به گونه‌های موجود نموده است.

بازدهی جذب UV فیلم‌های متداول که حاوی جاذب UV آلی و خاموش‌گر (queching) نیکلی می‌باشند، در آزمون شرایط آب و هوایی تسریع‌یافته جامع (comprehensive accelerated weathering) در دوره زمانی 9000 ساعت به 30% مقدار اولیه کاهش می‌یابد. دلیل این رخداد به تجزیه و تخریب مولکول‌های آلی نسبت داده می‌شود.
اضافه کردن تنها 7/0% از مستربچ UV4120PE این مقدار را به 80% و اضافه کردن 2% از آن بازدهی را به 90% مقدار اولیه می‌رساند. بدین ترتیب، کاربران گلخانه‌ها که از فیلم‌های جاذب UV حاوی مستربچ UV4120PE استفاده می‌کنند از محصولات با کیفیت‌تری برخوردار خواهند بود. علاوه بر خواص حفاظتی در برابر شرایط آب و هوایی این فیلم‌ها در طولانی‌ مدت، خواص ضد ویروسی این فیلم‌ها -که از بازدهی بالای جذب UV نشات می‌گیرد- در زمان کارکرد فیلم ثابت باقی می‌ماند. 

دلیل این امر را می‌توان به نیاز حشرات ناقل ویروس نظیر مگس سفید (white fly) به امواج UV برای ردیابی ارتباط داد. بنابراین، در مناطقی که امواج UV توسط این فیلم‌ها جذب می‌گردد حضور این حشرات بسیار کم خواهد بود. از اثرات جانبی استفاده از این فیلم‌ها می‌توان به عدم حضور زنبور در چنین محیط‌هایی اشاره کرد؛ درنتیجه، این فیلم‌ها برای رشد گیاهانی که نیاز به زنبور برای گرده‌افشانی دارند مناسب نمی‌باشد. از مزایای استفاده از این فیلم‌ها برای پرورش‌دهندگان گل رُز، می‌توان به عدم سیاه‌شدگی گلبرگ‌های حساس این گل در غیاب UV اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا