اخبار

مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت تجارت PVC در اروپا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر روند صعودی تجارت PVC در اروپا در میان تعداد بالایی از توقف در تولید و کاهش واردات، در سپتامبر آغاز شد. این موضوع همراه با تقاضایی بیش از آنچه پیش بینی شده بود، در فروشگاه ها میزان در دسترس بودن منطقه ای این ماده را کاهش داده است.

قیمت PVC به مقدار آن در ماه June بازگشت و به طور مستمر شروع به افزایش کرد تا به مقدارش قبل از شیوع بیماری رسید. قیمت PVC به دلیل کمبودهای فرایند تامین افزایش پیدا کرد و در سپتامبر معاملات PVC گسترده تر شده و با وجود کاهش قیمت اتیلن، قیمت PVC به میزان 40 تا 50 یورو بر تن افزایش نشان داد.

خریداران از افزایش قیمت PVC استقبال می کنند چرا که می توانند از این طریق قیمت محصولات خود را افزایش دهند. از سوی دیگر، واردات این ماده در آمریکا، در میان واردات های مهم دیگر نادیده گرفته شد. با این وجود اعلامیه ی Inovyn موجب ضرر کردن بازرگانان شده است. مخصوصا بازرگانانی که در سطح پایین PVC تامین می کردند از حوزه ی تجارت این ماده خارج شده اند. نگهداشتن PVC در انبارها طی ماه های اکتبر و سپتامبر موجب کمیاب شدن این ماده در منطقه شده است. برخی از تولید کنندگان، پیش از اتمام تامین این ماده، مشتریان خود را در اولویت قرار دادند. به علاوه، کم و زیاد شدن میزان تولید PVC در کارخانه ی VCM نیز بر قیمت این ماده تاثیرگذار بوده است. از ماه ژوئن، تقاضا برای صادرات و همچنین وسایل مربوط به حفاظت سلامتی بیشتر شده است. در نتیجه، تولید کنندگان افزایش قیمت زیادی را تجربه کردند. در مورد بعضی از آن ها صادرات در حدود یک ماه تعطیل شد. فروشندگان بیان می کنند که خریدارانی که نمی توانند به طور دقیق تامین کنندگان مواد خود را تعیین کنند مجبور شده اند برای تهیه ی مواد مورد نیاز خود، با قیمت بالاتری از ما خرید کنند.

هنوز تجارت کالاهای ثانویه در حال پیشرفت است و این نقطه ی روشنی برای تولید کنندگان به حساب می آید. یکی از دلایلی که موجب افزایش تقاضای PVC می شود پشرفت بخش بسته بندی و پزشکی از ابتدای شروع بیماری است. این موضوع از افزایش نیاز خریداران پس از دوران قرینطینه ی ابتدایی در اثر شیوع بیماری نشات می گیرد. بازگشت به حالت اولیه در بخش تولید لوله و پروفیل های صنعتی به ویژه با بازگشت صنعت ساختمانی به حالت اولیه، یکی از عوامل اصلی در افزایش سرعت پیشرفت تجاری PVC به شمار می رود. صنعت ساختمان سازی هم از نظر مناسب بودن فصل ساخت و ساز و هم از نظر مشوق های دولتی در این بخش، از ماه ژوئن به بعد عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

تجارت DIY نیز در چندماه گذشته، به دلیل تغییر الگوی مصرف، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. بازرگانان در اروپای شمالی بیان کردند که تقاضا در ماه آگوست بهتر از میزان انتظارشان بوده است. دلال ها در اروپای شمالی تعطیلات خود را کوتاه کردند تا بتوانند زمان از دست رفته ی خود را جبران کنند. در نتیجه، تقاضا برای مواد در آگوست 2019 افزایش پیدا کرد. با این وجود، برخی از دلال ها به خریدهای معمول خود در بخش تخصصی خودشان مشغولند، سهام خود را برای همراهی با سرعت پیشرفتشان، پایین نگه داشته اند. چرا که نگرانند این روزهای سخت دوباره به بخش تخصصی آن ها بازگردد. یکی از بازرگانان بیان می کند، برخی از مشتریان غیر متخصص هستند که درخواست خرید مواد را دارند. ما درخواست های زیادی را دریافت می کنیم ولی تامین کنندگان مواد، حجم زیاد تولید را برای پاسخگویی به این نیازها ندارند.

بر اساس گفته ی فروشندگان، تنگنا و کمبودی که برای pvc به دلیل کاهش و یا قطع تولید این ماده در اروپا، آمریکا و آسیا رخ داد به این زودی قابل جبران نیست. به علاوه، تجارت pvc در آسیا در اکتبر افزایش زیادی را تجربه کرد و انتظار می رود این افزایش گردش تجاری در اروپا نیز اتفاق بیافتد. باید گفت در اوایل اکتبر، اگر میزان درخواست مشتریان بدون تغییر باقی بماند، این رونق تجاری حاصل شده برای pvc، به روند پیشرفت خود ادامه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا