اخبار

معاون سازمان مالیاتی: سیاست سازمان مالیاتی از التماسی به تهاجمی تغییر کرده است!

بسپار / ایران پلیمر هادی خانی از دو فاز در حال اجرای هوشمندسازی و مدرن سازی نظام مالیاتی خبر داد و گفت: نظام امور مالیات بر مبنای ایتکس (الکترونیک) و آیتکس ( مالیات هوشمند) دو فازی است که برای افزایش رضایتمندی مشتریان مالیاتی و تسهیل در دریافت و پرداخت مالیات بنا شده است.

معاون فناوری سازمان امور مالیاتی از چابک سازی نظام مالیاتی گفت و افزود: در مجموع این دو فاز با 50 طرح و پروژه در دستور کار است.

او از پرداخت برخط (آنلاین) مالیات در دفاتر اسناد رسمی گفت و افزود: هموطنان بجای صرف 10 روز زمان برای پرداخت مالیات املاک خود، می توانند بصورت آنلاین و در کسری از زمان در دفترخانه‌ها اقدام به پرداخت مالیات ملک خود کنند.

او افزود: با اجرایی شدن طرح مالیات هوشمند و رصد تراکنش‌های مالی و هوشمندسازی پرونده‌های مالیاتی حجم زیادی از فرار مالیاتی کاهش چشم‌گیری یافته است.

خانی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال دریافت اطلاعات مالیاتی است، افزود: تاکنون سیاست سازمان امور مالیاتی سیاست تعامل و التماسی را برای تکمیل داده های خود در پیش گرفته بود که امروزه به سیاست تهاجمی تغییر کرده است.وصول درآمد‌های مالیاتی از طریق مدرن‌سازی نظام مالیاتی و همچنین هوشمندسازی مبتنی بر ریزداده‌های ثبتی مؤدیان در کنار تکمیل پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی و برخی اقدامات اولویت‌دار همچون نصب، راه‌اندازی، و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی ازجملهٔ اقداماتی است که در این بخش می‌توان از آن‌ها نام برد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه کلیه فرایندها و مراحل ثبت نام در نظام مالیاتی کشور، الکترونیکی است و هیچگونه نیازی به مراجعه مودی به ادارات مالیاتی نمی باشد افزود: هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور، جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و شناسایی راه‌های فرار از پرداخت مالیات، همچنین شناسایی گروه‌های جدید هدف و افزایش سهم مالیات از بودجه در سال‌های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

هادی خانی گفت: برای مقابلهٔ سیستمی و یکپارچه با فرار‌های مالیاتی و پیشگیری از گسترش این پدیده راهی جز دستیابی به اطلاعات همهٔ دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی‌ها، و سرمایهٔ افراد وجود ندارد و تاکنون با 43 دستگاه اجرایی مکاتباتی صورت گرفته است.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا