پنتون رنگ سال 2021 را معرفی کرد

بسپار/ایران پلیمر رنگ خاکستری با کد PANTONE 17-5104 و رنگ زرد با کد PANTONE 13-0647
این زوج رنگ منعکس کننده ی حس قدرت و امیدواری هستند که هر دوی این ویژگیها همیشگی و بارز خواهند بود.
رنگ خاکستری با کد PANTONE 17-5104 و رنگ زرد با کد PANTONE 13-0647 دو رنگ مستقل هستند که دو عنصر متفاوت را نشان میدهند که یکدیگر را همراهی می کنند. این جملات بهترین توصیف برای رنگ سال 2021 پنتون هستند. این دو رنگ در کنار یکدیگر هم حس جنب و جوش را القا میکنند و به طور همزمان گرما و امیدواری را به همراه دارند. این ویژگیها به طور منحصربه فرد در رنگ خاکستری و زردی است که موسسه ی پنتون اعلام کرده است. این احساسات در عمق این رنگها پنهان است و روزهای آفتابی و سرشار از عشق را برای شما به ارمغان می آورد.
این موسسه اعلام کرده است: ما می خواهیم، پیام شادی و امید به همراه پایداری در همراهی توسط این دو رنگ زرد و خاکستری برای دنیا به ارمغان آورده شود. ما نیاز داریم که هرچیزی روشنتر شود و این موضوع برای روح بشر بسیار مهم است. همانطور که انسانها به دنبال راههایی برای استحکام بخشیدن به خودشان هستند و امیدوارند که بتوانند بر شک و تردیدها غلبه کنند و با روحیهی بالا و جسورانه اهداف خود را پیگیری کنند، تلاش ما برای انتخاب این دو رنگ زرد و خاکستری را تایید می کند.
PANTONE 13-0647 Illuminating، یک زرد روشن و با نشاط است و با گرمای خود، قدرت خورشید را یادآور میشود. PANTONE 17-5104 Ultimate Gray، یک رنگ نمادین است که به عناصر دیگر وابسته است و پایداری را به ذهن القا میکند. این رنگ مانند سنگریزه های لب ساحل و عناصر طبیعی است که ظاهر هوازدهی آنها توانایی ایستادگی در برابر آزمونهای زندگی را القا میکند. رنگ خاکستری بدون هیچ کلامی حس خونسردی، استواری و انعطافپذیری را القا میکند.
همچنین این رنگها نیاز ذاتی ما به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن را نشان میدهد. همراهی این دو رنگ موجب ایجاد درک بهتر و همچنین بهرهوری بیشتر هوشی میشود و به همین دلیل راههای جدیدی را برای دستیابی به افکار و نظریات متفاوت ایجاد میکند.
در 20سال گذشته رنگ سال پنتون بر توسعه ی محصولات مختلف در صنعت مد، مبلمان منزل، طراحی صنعتی، طراحی گرافیکی و همچنین بسته بندی محصولات تاثیر زیادی گذاشته است. فرایند انتخاب رنگ سال پانتون بسیار متفکرانه بوده و بر اساس تغییرات رفتار و سبک زندگی مردم انجام میشود. برای رسیدن به انتخاب نهایی سالانه، کارشناسان پنتون، همه ی دنیا را برای بررسی آثار رنگ جدید در نظر میگیرند.
این تاثیر ممکن است بر روی صنعت سرگرمی و فیلمهای تولیدی، مجموعه های هنری مسافرتی، هنرمندان جدید، مد و طراحی، سبک زندگی، سبک بازیها و شرایط اقتصای و اجتماعی جامعه باشد. این تاثیرات می تواند از فناوریهای جدید، مواد و پارچه ها سرچشمه بگیرد و بر روی رنگ، شبکه های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی که توجه همهی دنیا را به سمت خود جلب میکنند تاثیرگذار باشد.
موسسه ی رنگ پنتون یک واحد تجاری در پنتون است که اولین رنگهای فصلی را مشخص میکند، رنگ سال را نتخاب میکند، فرایند رنگها را در جهان پیش بینی میکند و به شرکتها برای شناخته تر شدن برندشان، رنگهایی را پیشنهاد می کند. در پیش بینی فرایندهایی که در یک فصل رخ میدهد روانشناسی رنگ و دادن مشاوره های رنگی، موسسه ی رنگی پانتون با برندهای جهانی همکاری میکند تا از قدرت، روانشناسی و حس رنکها در طراحیهای راهبردی خود استفاده کنند.