اخبار

معرفی ماشین جدید Engel در نمایشگاه پلاستیک ترکیه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، دستگاه inject 4.0 is ENGEL جوابی به چالش های پیش روی نسل چهارم صنعت خواهد بود. هدف از تولید این محصول تشخیص کارخانه های هوشمند بوده که در آن ها فرآیندهای تولید به طور خودکار و مداوم از طریق سامانه های تولید شبکه ای خود-بهینه می شوند. با این روش چهارچوب های فرآیندی قابل ارتقا خواهد بود و کیفیت تولید و عملکرد آن ها به مقدار قابل توجهی بهبود خواهد یافت. در عین حال این فرآیندهای تولید قادر خواهند بود به نیازهای موجود پاسخ داده و حداکثر انعطاف پذیری را داشته باشند.

در مراحل ابتدایی شرکت ENGEL بر روند شبکه ای شدن و فرآیندهای تولید دیجیتالی تمرکز کرده و در تلاش بود یک استراتژی دیجیتالی یک پارچه را برای خود و مشتریان خود ایجاد نماید.

جبران افت و خیزهای فرآیند پیش از ایجاد هرمشکلی ممکن خواهد بود

از آن جایی که یکپارچه سازی و خودکار سازی فرآیند قالب گیری تزریقی را پیچیده تر از قبل می کند، مدیریت و کنترل آن ها باید هرچه ساده تر ممکن باشد. تطبیق خود به خودی (Self-adapting) و سامانه های کمکی هوشمند نقش حائز اهمیتی را در این مساله بازی می کنند. این ویژگی ها توانایی های فرآیندی و کیفیت آن ها را ارتقا داده بدون اینکه به هیچ چیز خاصی نیاز داشته باشد و یا به شخصی به عنوان اپراتور نیاز باشد.

برای اینکه به خوبی مشخص شود که این سامانه های کمکی چگونه کار می کنند، شرکت ENGEL در غرفه ی خود در نمایشگاه 4 روزه ی Plast Eurasia دستگاه های قالب گیری تزریقی 80 TL تمام الکتریک و  tie-bar-less را به علاقمندان معرفی می کند.

افتاخیز شرایط فرآیندی در واحد کنترل دستگاه CC300 شبیه سازی شده و به بازدیدکنندگان این نمایشگاه این امکان را می دهد تا به صورت زنده سامانه های کمکی هوشمند را دنبال نمایند. در عین حال واحد کنترل وزن iQ حجم مذاب تزریق شده را حین فرآیند قالب گیری تزریقی ثابت نگه داشته و واحد کنترل گیره ی iQ تنفس قالب را بررسی کرده تا اطمینان حاصل شود چرخش هوای مناسبی درون قالب وجود خواهد داشت. این توضیحات به این معنی است که افتاخیزهای موجود در شرایط عملیاتی و مواد خام به طور خودکار بررسی شده و پیش از ایجاد هرگونه مشکلی قابل برطرف شدن خواهد بود.

کارامد، دقیق و دارای ابعاد مناسب برای تنظیم مناسب با محیط اطراف

طراحی دستگاه  e-motion 80 TL به نحوی است که دارای بالاترین میزان بهره وری ها بوده و به تمامی نیازهای موجود در این راستا پاسخ خواهد داد. این نوع دستگاه تلفیقی از مزایای فناوری tie-bar-less شامل راه حل های خودکار سازی موثر، سلول های تولیدی فشرده با فناوری رانش تمام الکتریک می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل این دستگاه ها به سرعت قابل تعمیر خواهند بود.

با توجه به این ویژگی ها دستگاه e-motion 80 TL می تواند به عنوان مثال در ساخت قطعات نوری در صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار گیرد.

در نمایشگاه Plast Eurasia یک ربات یکپارچه ی e-pic Z حضور خواهد داشت تا قطعات را از قالب جدا نماید. نوآوری این سامانه ی سینماتیک در برداشتن و قرار دادن،  تلفیقی از حرکت های خطی با بازوی چرخشی بوده در عین حال که به کمترین فضای ممکن نیاز دارد. این بازوی چرخشی از یک چندسازه ی گرمانرم، سبک وزن و طراحی شده به صورت ویژه ساخته شده است که پویایی و بهره وری انرژی را افزایش خواهد داد.

مدیریت قطعات چند جزئی با LSR

شرکت ENGEL در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه از یک دستگاه قالب گیری تزریقی victory 200H/200L/160 combi  به همراه یک ربات خطی یکپارچه ی viper 40  استفاده خواهد کرد تا دو جز مخزن تحت فشار که در محفظه ها مصرف می شود را تولید کند. در یک کار تک مرحله ای این دستگاه  همزمان به صورت PBT و LSR در یک قالب دو جزئی فعالیت خواهد کرد. این فرآیند یکپارچه این امکان را ایجاد خواهد کرد تا در کاربردهای مورد نیاز مواد گرمانرم و سیلیکون در یک لایه ی پایدار به یکدیگر بچسبند.

از آنجایی که واحد گیره ی دستگاه با فناوری tie-bar-less فعالیت های خود را انجام می دهد، غشای تولید شده مخصوص مخازن تحت فشار می تواند در یک دستگاه 160 تنی فشرده نصب شود. این مساله تا حدود زیادی هزینه های سرمایه ای را کاهش داده و از مخارج تولید می کاهد. علاوه بر این ربات استفاده شده قادر خواهد بود به راحتی از کنار به تمامی حفرات قالب دست یافته و به صورت ایمن در آن ناحیه به فعالیت های خود ادامه دهد.

سومین عامل افزایش بهره وری یکنواختی نیروی گیره می باشد. جداکننده ی های نیرویی این امکان را ایجاد می کنند که ورق متحرک به صورت موازی حرکت کرده و این اطمینان را حاصل نماید که نیروی گیره به صورت موازی در تمامی طول صفحه پخش خواهد شد. با این روش حفره های درونی و بیرونی با نیروی دقیقا مشابهی بسته نگه داشته خواهند شد. این ویژگی از ایجاد هرگونه خوردگی و رفتگی درون قالب جلوگیری خواهد کرد. این دستگاه با چنین ویژگی هایی برای تولید محصول با سیلیکون مایع بسیار مناسب خواهد بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا