اخبار

ممنوعیت ورود کارکنان ساکن در استان های پر خطر به پارس جنوبی/عدم حضور نیروهای پیمانکاران اجرایی در منطقه عسلویه تا 22 فروردین

بسپار/ ایران پلیمر مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست هیئت مدیره این سازمان  از ممنوعیت ورود کارکنان ساکن در استان های پر خطر به پارس جنوبی خبر داد و گفت:نیروهای پیمانکاران اجرایی در منطقه عسلویه بدلیل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تا 22 فروردین در منطقه حضور نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،سید پیروز موسوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس  گفت: با توجه به حضور کارکنان صنعت نفت از شهرهای مختلف کشور در منطقه پارس جنوبی مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری در این منطقه حساس بخوبی و با دقت پزشکی و بهداشتی فراوان در حال اجراست.

سید پیروز موسوی افزود: در جلسه ای که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت ،گاز و پتروشیمی برگزار شد مقرر گردید کارکنانی که از استان‌های پرخطر به لحاط ویروس کرونا هستند تا اطلاع ثانوی وارد منطقه نشوند، از امروز کل مبادی ورودی زمینی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کنترل می‌شود و از ورود خودروهای غیر مرتبط با منطقه جلوگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین عملیات تب سنجی در همه واحدهای حراستی برای ورود به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: همه کارکنان و پیمانکارانی که در قالب طرح‌های توسعه‌ای طرف قرارداد هستند با شرکت‌های نفتی و پتروشیمیایی از ۲۰ اسفند تا ۲۲ فروردین مرخص می‌شوند و در منطقه حضور نخواهند داشت.

موسوی اضافه کرد: در زمان حاضر چیزی معادل ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر کارکنان پیمانکاران طرح‌های توسعه‌ای هستند که با این اقدام کنترل‌ها و نظارت‌ها بهتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنان دمای بدن همه افرادی که از راه هوایی و سیستم فرودگاهی وارد عسلویه می‌شوند تب سنجی می‌شوند و از  روز پیش هم یک سامانه جدید حرارتی علاوه بر سامانه‌های قدیم وصل شده که از موارد مشکوک شناسایی و از ورود آنها جلوگیری شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: همچنین پرواز یکی از استان‌های دچار ویروس کرونا لغو و انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مهمترین مشکل ما در زمینه قیمت ماسک است که دولت اعلام کرده تعزیراتی است و مبادی اعلام شده خیلی سریعتر باید این ماسک‌ها را به قیمت تعزیراتی به دست ما برسانند چون در این زمینه براثر تاخیر ایجاد شده مشکلات افزایش یافته‌است که بزودی حل می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در مورد مواد شوینده هم اکنون بخشی تامین شده و بخش دیگری امروز در باره سفارش، تهیه و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌شود و خیلی سریع این مساله برطرف خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: ممکن است مواد ضد عفونی و شوینده کم باشد ولی کار توزیع صورت گرفته است و تلاش می‌شود مقدار بیشتری مواد ضد عفونی تهیه و توزیع شود.

۲۰ تیم واکنش سریع برای مقابله با کرونا در پارس جنوبی تشکیل شد

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی تشکیل و راه‌اندازی شد.

موسوی افزود: بر اساس این مصوبه  سه تیم واکنش سریع ( یک تیم برای مناطق عملیاتی پارس یک و پارس کنگان و یک تیم برای منطقه پارس سه) در منطقه ویژه پارس، دو تیم در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دوتیم در شرکت نفت و گاز پارس (یک تیم مستقر درتاسیسات خشکی و یک تیم هم در سکوهای گازی)، یک تیم در شرکت پایانه‌های نفتی ایران ( پایانه میعانات گازی پارس جنوبی) تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: پتروشیمی‌های مستقر در منطقه نیز به تشکیل و راه‌اندازی تیم‌های جداگانه واکنش سریع اقدام کردند.

موسوی اظهارداشت: این تیم‌ها با تائید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و دریافت آموزش‌های لازم، خدمات رسانی عملیاتی خود را به شاغلان در پارس جنوبی بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده آغاز کردند.

وی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، امکانات و نیروی انسانی برای تشکیل تیم واکنش سریع با مشارکت مدیریت اچ اس ایی شرکت‌های مستقر در منطقه شامل یک دستگاه خودرو آمبولانس و یا وانت، یک نفر کارشناس بهداشت محیط آموزش دیده، یک نفر کارشناس پرستاری، تجهیزات گندزدایی و مواد ضدعفونی و وسایل تجهیزات حفاظت فردی برای استفاده کارشناسان و تحویل به کارکنان در معرض خطر ابتلا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا