اخبار

مهدی بدلی، مدیر عامل شرکت نکوساز پلیمرصنعت آریا: ریشه حضور صنعت ماشین آلات و تجهیزات نباید در نمایشگاه خشک شود

بسپار/ ایران پلیمر مهدی بدلی، مدیرعامل شرکت نکوسازپلیمر صنعت آریا است. این شرکت که به اختصار و بیشتر با نام نکوسازپلیمر شناخته می شود، نمایندگی چندین شرکت خارجی را در زمینه ماشین آلات و تجهیزات فرآیند پلیمرها دارد. به گفته وی، مهمترین آنها نمایندگی شرکت شانگهای جول چین است که سازنده انواع خطوط  اکستروژن/ خطوط تولید لوله، پروفیل، ورق های پلیمری، کامپاندینگ و بازیافت است.

بدلی در ابتدای گفت و گو اشاره می کند که حدود ۱۵ سال سابقه حضور در بازار کشور را داریم. نماینده هشت کشور اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان و اتریش در زمینه ماشین آلات صنعت پلاستیک هستیم. انواع کامپاندرهای سایز بزرگ قابل استفاده در پتروشیمی ها و همچنین کامپاندرهای سایز کوچک که در ایران بازار بسیار خوبی دارند، سیستم های Under water palletizing  یا در واقع برش گرانول زیرآب،Plant engineering  و انتقال مواد و فیدرهای وزنی، اکسترودرهای PVC دومارپیچه و ماشین آلات اکستروژن پایلوت و آزمایشگاهی مواردی هستند که ما آنها را در کشور به صنایع مختلفی ارایه می کنیم.

او در ادامه در خصوص اهداف و دلایل حضور در این دوره نمایشگاه ایران پلاست گفت: ما همه ساله در نمایشگاه ایران پلاست حضور داشته ایم و در سال‌های گذشته به عنوان اسپانسر نمایشگاه بودیم. در هر حال معتقدیم این مشارکت باید مستمر باشد تا ریشه حضور در صنعت ماشین آلات در این نمایشگاه خشک نشود.

وی در ادامه به برخی مشکلات هم اشاره می کند: در زمینه واردات، مشکلاتی داشتیم، به دلیل نوع کسب و کاری که داریم و روابط تجاری با شرکت های بین المللی، با اعمال تحریم ها برخی ارتباطات ما با برخی نمایندگی ها کاهش پیدا کرد. همه گیری بیماری کرونا هم مسایل مضاعفی را به وجود آورد.

کار در بخش ثبت سفارش واردات ماشین آلات برای ما حتما سخت تر شده است.

اما ادامه این وضعیت تماماً به شرایط سیاسی بستگی دارد و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. فاکتورهای متغیری برای آینده بهتر اقتصادی وجود دارد. اگر مسایل سیاسی روان حرکت کنند در بعد اقتصادی نیز به جلو حرکت می‌کنیم ولی اگر مسایل سیاسی به همین شکل فعلی ادامه پیدا کند، دید مثبت و روشنی به آینده نمی توان داشت.

بدلی معتقد است که: کرونا در صنف پلاستیک، تولید کنندگان را جلو انداخت و تقاضا برای محصولات پلیمری در شرایط پاندمی مثل ماسک‌، شیلد های صورت، انواع قطعات پزشکی و همچنین بسته بندی های مواد غذایی به شدت افزایش نشان داد. بنابراین برخلاف شرایط تحریمی کشور و تحمیلی کرونا، زمینه‌هایی برای رشد و پیشرفت در صنعت پلاستیک امسال در کشور ایجاد شد.

امید داریم که مسوولان محدودیت‌های داخلی را کاهش دهند تا دوستانی که مثل ما در صنعت مشغول کار و فعالیت هستند، دچار مشکل نشوند. بتوانیم تکنولوژی‌های روز را وارد کشور کنیم. دولتمردان برای تحقق ساخت دستگاه ها و ماشین آلات داخلی، فقط به دنبال شعار نباشند. کسی باید رصد کند که سازنده های داخلی آیا سازنده واقعی هستند یا مونتاژکار؟

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا