اخبار

مهراب اکسیر چسب چوب های نانویی تولید کرد

بسپار می نویسد، محققان در شرکت دانش بنیان مهراب اکسیر، برای اولین بار موفق به تولید چسب چوب هایی با فناوری نانو شدند که میزان چسبندگی و استحکام بالایی دارند.


سید مجتبی علیزاده دربندی، عضو واحد نانوی این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه چسب چوب های معمولی نمی توانند ویژگی های چسب چوب های نانویی را داشته باشد، افزود: استفاده از این چسب چوب باعث می شود استحکام وسیله افزایش یابد؛ همچنین چسبندگی افزایش پیدا می کند.

به گفته علیزاده، با وجود اینکه از فناوری نانو در این چسب چوب ها استفاده شده و به تولید رسیده است ولی قیمت آن از چسب چوب های معمولی پایین تر است.

وی با تاکید بر اینکه چسب چوب نانویی زودتر از چسب چوب های معمولی خشک می شود، اظهار داشت: طی آزمایشاتی که در این شرکت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که چسبندگی چسب چوب نانو ۲۵ درصد بیشتر از سایر چسب هاست.

وی با بیان اینکه اکنون این چسب چوب نانویی به تولید انبوه رسیده است و در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: همچنین این چسب چوبی که در شرکت به تولید رسیده زودتر خشک می شود.

علیزاده با بیان اینکه تولید چسب چوب های معمولی حاشیه سود پایینی دارد، گفت: تولید چسب چوب های نانوی سود بالایی دارد از این رو بنا داریم که این محصول را به سایر کشور ها صادر کنیم.

محقق شرکت دانش بنیان تولید کننده چسب چوب نانویی با بیان اینکه چسب چوب نانو، خاصیت آبگریزی دارد، تاکید داشت: در حال حاضر، تنها شرکت تولید کننده چسب چوب نانو در کشور هستیم.

علیزداه خاطر نشان کرد: این چسب، باعث ضد آب کردن محصولات چوبی می شود از پوسیدگی زود هنگام آنها جلوگیری می کند.

وی گفت: نانو پوشش چوب یکی از جدید ترین فناوری های روز است که به صورت نامرئی، چوب را در برابر باران و عوامل دیگر مانند گرد و خاک و گل و لای حفظ می کند؛ این پوشش یا چسب ضد آب است و به صورت کامل منافذ را پر می کند.

منبع: مهر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا