اخبار

موقعیت‌های پیش‌روی صنعت پلاستیک در قاره آفریقا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، صنعت پلاستیک در قاره آفریقا از کمترین میزان رشد نسبت به سایر مناطق جهان برخوردار است. سرانه مصرف مواد پلاستیکی در این قاره به ازاء هر نفر برابر 7 کیلوگرم بوده که در حدود یک چهارم مقدار مشابه آن در سایر نقاط جهان برآورد شده است.

 به دلیل حضور کشورهای در حال توسعه در این قاره صنعت بسپار از بازار بسیار خوبی در آینده برخوردار خواهد بود. از این رو، سازمان AMI اولین همایش بین‌المللی Plastics in Africa را در شهر لندن برگزار کرد. در این همایش به بحث و بررسی در خصوص روند تغییرات بازار PE، PP و PET در آفریقای شمالی و بازار صنعت پلاستیک در آفریقای جنوبی پرداخته شد.

بازار پلاستیک در این قاره در نواحی مختلف آن از گوناگونی زیادی برخوردار است. این قاره متشکل از 53 کشور با بیش از 2000 زبان و گویش مختلف می‌باشد. نیاز بازار منطقه‌ای آفریقای شمالی، مرکزی و جنوبی متفاوت از هم می‌باشند. جمعیت غالب در این قاره از قشر جوان تشکیل شده است که بطور عمده در نواحی شهری ساکن هستند. رشد اقتصادی در این منطقه نه تنها به دلیل وجود منابع طبیعی و معادن مختلف آن، بلکه به دلیل افزایش مصرف محصولات مختلف که در تولید آنها از مواد پلاستیکی استفاده شده است-از گوشی‌های همراه تا صنایع بسته‌بندی- نیز می‌باشد. اگرچه بخش بسیار زیادی از آنها بصورت محصولات وارداتی به این منطقه وارد می‌گردد، اما سرمایه‌گذاری وسیعی در زمینه محصولات پلاستیکی که عمدتا توسط سرمایه‌گذاران آسیایی انجام می‌شود صورت پذیرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا