اخبار

نخستین خط تولید سرنگ کاربردی در عمل آنژیوپلاستی قلب در کشور راه اندازی شد

بسپار/ ایران پلیمر نخستین خط تولید سرنگ اینفلیتور کشور در البرز راه اندازی شدخستین خط تولید سرنگ رفع انسداد عروق کرونری قلب کشور موسوم به “اینفلیتور” روز چهارشنبه 14 آذرماه با حضور رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در استان البرز راه اندازی شد.

محمد حمید سکاد فکر رئیس هیات مدیره شرکت رایبد استان البرز در حاشیه آئین گشایش این خط تولیدی که در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز انجام شد،گفت: این سرنگ در عمل های جراجی «انژیوو باد کردن» ، «بالن»، « استنت گذاری قلب» و رفع « انسداد عروق کرونری قلب » کاربرد دارد.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون مشابه این سرنگ ها از کشورهای چین، فرانسه، آلمان،آمریکا، ترکیه و هند وارد ایران می شد که نمونه ایرانی از مشابه خارجی با کیفیت تر ساخته شده است.
سکاد فکر اظهارداشت: مصرف سالانه سرنگ «اینفلیتور» در کشور 300 هزار عدد است که تا پایان امسال 20 هزار سرنگ ایرانی در اختیار مراکز درمانی کشور قرار می گیرد.
وی بیان داشت: برای سال های آینده ظرفیت تولید سرنگ در شرکت ایرانی «رایبد» افزایش می یابد.
ناظر فنی و رئیس هیات مدیره شرکت رایبد البرز گفت: تلاش ها بر آن است تا در یک برنامه 6 ساله میزان تولید این نوع سرنگ را به 400 هزار عدد در سال برسانیم .
وی بیان داشت : راه اندازی خط تولید این سرنگ با 35 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم همراه بوده است.
سکادفکر ادامه داد: مذاکراتی با کشور های لبنان، روسیه و عراق برای صادرات این محصول انجام شده است.
وی گفت: با تولید این محصول در هزینه ارز صرفه جویی شده ضمن آنکه با قیمت ارزان تر از مابه خارجی در اختیار مراکز مصرف قرار می گیرد.

 

منبع: ایرنا

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا