اخبار

نخستین واحد تولید فرامرزی/ خودروساز برقی Tesla به چین می رود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت تولیدکننده ی خودروهای برقی Tesla اخیرا خبر از ایجاد اولین واحد تولیدی فرامرزی خود داده است. این شرکت آمریکایی با توافقات صورت گرفته با دولت چین قرار است اولین واحد تولیدی خود را در شانگهای بنا کند. ظرفیت تولیدی این شرکت 500000  خودروی برقی در سال خواهد بود. این واحد تولیدی یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در راستای ایجاد واحدهای تولیدی در شهرهای چین خواهد بود. برنامه ی خودروسازی تسلا بر این منوال است که در دو سال آینده موجبات تولید کامل فراهم شود.
با توجه به افزایش تعرفه های اخیر آمریکا بر واردات از طرف کشور چین، کشور چین نیز تا ۴۰ درصد  قیمت  خودروهای وارداتی آمریکایی افزوده است. با وجود ایجاد این واحد تولیدی، طرفداران خودروی آمریکایی در چین امیدوارند که بتوانند با توجه به تولید داخلی بودن، خودروهای Tesla را ارزانتر خریداری کنند.
علاوه بر این، تولید این خودرو در داخل کشور چین منجر به دسترسی سریعتر چینی ها به مدل هایی نظیر مدل X و مدل S خودرو خواهد بود که به ترتیب ۶ ماه و یکسال بعد در دسترس خواهد بود.
شرکت Tesla نزدیک به 14779 خودرو را در چین سال قبل به فروش رسانده است. پس از چین، Tesla واحدهای تولیدی خود در کشورهای اروپایی را ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا