اخبار

نخستین پره توربین باد ساخته شده از پلی‌یورتان در آسیا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Covestro بهمراه شرکت‌های Chongqing Polycomb International (CPIC)، تولید کننده الیاف شیشه، HÜBERS، متخصص در فرایند تزریق تحت خلا، و موسسه تحقیقاتی FRP در شانگهای اقدام به ساخت نخستین پره توربین باد از جنس پلی‌یورتان در آسیا نمود.

این پره به طول 5/37 متر به منظور استفاده در توربین باد با توان 5/1 مگاوات طراحی شده است. به گفته رئیس برنامه انرژی باد در شرکت Covestro، چالش پیش روی این صنعت اثبات برتری پلی‌یورتان نسبت به اپوکسی از لحاظ کارایی و قیمت عنوان شده است. رزین پلی‌یورتان از خواص فیزیکی و جریان پذیری بسیار مناسب برخوردار بوده و به خوبی الیاف شیشه را خیس می‌کند. علاوه بر این، انرژی حرارتی کمتری حین فرایند تولید نسبت به اپوکسی آزاد می‌گردد.

سرعت بالای پخت میزان تولید را افزایش می‌دهد که این امر برتری قیمیت قابل توجهی برای تولید کننده فراهم می‌آورد. رزین مورد نظر با همکاری نزدیک بین دو مرکز متعلق به Covestro در دانمارک و چین توسعه داده شده است.

در راستای سخنرانی اخیر نخست وزیر چین در خصوص توسعه بیش از پیش انرژی‌های پاک، نیروی محرکه بیشتری جهت توسعه سامانه‌های انرژی باد در چین بوجود آمده است. بطوریکه در سال جاری بیش از 30 گیگاوات سامانه‌ انرژی باد در کشور چین پیاده سازی خواهد شد. این امر زمینه لازم جهت توسعه و افزایش تولید پره‌های نوین توربین باد را فراهم می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا