اخبار

نسل جدیدی از ABS های خودرویی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، پلاستیک های ABS جدید تولید شرکت ELIX به نسل جدید خودروهای طراحی شده کمک خواهند کرد تا دنیایی زیباتر، رنگارنگ تر و جالب تر را ایجاد کنند. 

مدیر بخش صنایع خودرویی این شرکت در نمایشگاه Fakuma در گفتگو با مجله ی EPPM اذعان کرد که این شرکت به عنوان یک پیشرو در تولید رزین های ABS و مشتقات آن محسوب می شود که می تواند با استفاده از فرآیند آبکاری (Electroplating) دارای پوشش فلزی (Metallised) گردند. این پلاستیک های ABS رنگی می توانند در چاپ سه بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
مدیر این بخش اضافه کرد که ABS های دارای پوشش فلزی شده قابل شستشو خواهند بود و به طراحان این امکان را خواهند داد که آزادی عمل بیشتری در طراحی های خود داشته باشند. این پوشش فلزی این امکان را ایجاد می کند که ABS در مواردی با فلزات استفاده در خودرو جایگزین شده که این مساله به کاهش وزن کمک زیادی خواهد نمود. او در نهایت اضافه کرد که فرمول بندی این مواد به گونه ای است که در برابر خراش مقاوم بوده و می توانند در انواع براق و غیر براق تولید گردند.
علاوه بر این شرکت ELIX اعلام کرده است که برای ورود به صنعت خودروهای برقی آمادگی لازم را داراست. پلاستیک های ABS تولیدی شرکت ELIX که با الیاف طبیعی تقویت شده اند برای طراحی های داخلی خودروهای برقی بسیار مناسب می باشند. 
به طور کلی ABSهای تقویت شده با الیاف طبیعی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند به طوریکه یکی از تولیدکنندگان در این زمینه در سال 2016 جایزه ی مواد جدید و نوآور Frost & Sullivan را دریافت نمود. تولیدات شرکت ELIX ویژگی های مشخصه ی مناسب و مشابهی با این مواد داشته و در کاربردهای این چنینی مورد استفاده خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا