اخباراخبار ویژه

ترجمه اختصاصی بسپار/ نقشه ­ی راه برای کنترل ضایعات پلاستیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر فدراسیون پلاستیک انگلیس (BPF) به گزارش جدیدی دست پیدا کرده است که نشان می­ دهد چگونه انگلیس می­تواند وابستگی خود را به صادرات ضایعات پلاستیکی کاهش دهد. این گزارش نشان می­دهد که انگلیس برای کاهش وابستگی خود به صادرات ضایعات پلاستیکی باید بتواند تا سال 2030، مراکز بازیاف خود را تا 3.5 برابر افزایش دهد. به علاوه برای سرمایه­ گذاری سیستم­های بازیافت انگلیس بر روی تولید محصولات جانبی که از مواد بازیافتی تهیه می­ شوند و ایجاد تفکر بهتر در مورد مواد بازیافتی در جامعه باید برنامه ریزی شود.

فناوری­ های جدید نیز باید گسترش پیدا کنند. اگر بازیافت شیمیایی و دیگر روش­های جدید بازیافت به مرحله­ ی تجاری شدن برسند می­توان میزان بازیافت را تا شش برابر افزایش داد. این موضوع بدان معناست که فناوری­های جدید بازیافت می­توانند سیصد هزار تن زباله را هر ساله تا سال 2030 بازیافت کنند. این عدد در حال حاضر 5000 تن است. با استفاده از روش­های جدید می­توان پلاستیک­ های بازیافت نشدنی را نیز بازیافت کرد.این نقشه­ ی راه شرکت­هایی را شامل می­شود که از فناوری های غیر مکانیکی برای بازیافت استفاده می­کنند و قرار است ظرفیت آن­ها افزایش پیدا کند.

این گزارش همچنین نشان می­دهد که سرعت بازیافت، نه تنها برای پلاستیک­های بسته­ بندی، بلکه برای محصولات پلاستیکی دیگر باید افزایش پیدا کند. صنعت ساخت و ساز، خودرو، الکترونیک، لوازم خانگی، کالاهای ورزشی و بخش کشاورزی میزان پلاستیک بیشتری در مقایسه با صنعت بسته ­بندی تولید می­ کنند و بیش از پیش نیاز به جمع ­آوری ضایعات و بازیافت آن­ها در این صنایع وجود دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا