اخبار

نمایشگاه مشهد می تواند قطب گردهمایی صنعت پلاستیک کشور باشد

بسپار می نویسد، آرش کیانی، دبیر انجمن ماشین سازان درباره مشارکت این انجمن در نمایشگاه مشهد به خبرنگار بسپار گفت: انجمن ماشین سازان در دوره گذشته هم با نمایشگاه مشهد همکاری داشته است، چون اعتقاد داریم به لحاظ موقعیت جغرافیایی این نمایشگاه می تواند قطب صنعتی پلاستیک در زمینه شرکت نمایشگاه ها شود. در واقع ما با مدیران اجرایی نمایشگاه های مشهد و اصفهان همکاری داریم تا تبدیل به قطب صنعتی شوند.
نمایشگاه پارس پلاست در بین نمایشگاه های شهرستان از زیرساخت مناسبی برخوردار است و سالن فردوسی از سالن های بزرگ کشور است. در واقع فضای مفید این سالن، حدود 5 تا 6 هزار مترمربع است. نصف سالن فردوسی مربوط به تجهیزات و ماشین آلات است که ثبت نام و جانمایی آن برعهده ما است. یعنی فضای در اختیار انجمن ماشین سازان حدود 3000 تا 3300 متر مربع است. تا کنون 2100 متر واگذار کرده ایم و در حدود 26 شرکت ثبت نام کرده اند.

خورشید دریای شرق (هایتای سینگر) بزرگترین غرفه گذار نمایشگاه مشهد
بزرگترین غرفه نیز متعلق به شرکت خورشید دریای شرق است. بیشتر شرکت ها از استان تهران و شهرک های صنعتی آن، کرج، مشهد و اصفهان بودند. بیشترین شرکت ها هم متعلق به تهران است. زمینه فعالیت شرکت ها دستگاه های تزریق پلاستیک، دستگاه های بازیافت پلاستیک، تجهیزات جانبی مثل آسیاب و میسکر، اکسترودرها، سازندگان قالب های پلاستیک و سیلندر و مارپیچ است.

وی در خصوص مهلت جانمایی و ثبت نام نیز گفت، واگذاری ماشین آلات به دلیل هماهنگی ها و آوردن دستگاه ها نسبه به محصولات متفاوت است. بنابراین حداکثر تا دو هفته قبل از نمایشگاه باید ثبت نام ها تمام شده باشد. به هر ماشین ساز و هر شرکت فعالی غرفه واگذار می کنیم، البته برای اعضا خود تخفیفاتی داریم.

وی با بیان اینکه مشارکت اعضای انجمن خوب بوده است گفت حضور نسبت به سال گذشته بیشتر است. در گذشته شرکت های مشهدی چندان استقبال نمی کردند اما مشارکت انجمن در سال گذشته موثر بود و مشاهده حضور شرکت های تهرانی و نظم و انظباط غرفه گذارها باعث افزایش حضور شرکت های مشهدی در زمینه فعالیت ما شده است. تلاش ما این است که نمایشگاه مشهد هم مثل اصفهان پلاست به برندی خوب تبدیل شود و به سطحی برسدکه مانند ایران پلاست همه نسبت به تاریخ برگزاری آن حساس باشند. البته با شناختی که از مدیریت آن ،جناب خاکسار، دارم می توان این موضوع را پیش بینی کرد.
کیانی در مورد برنامه های جانبی انجمن در مورد نمایشگاه گفت، وقتی نمایشگاهی را برای حضور انتخاب می کنیم؛ از قبل برای بهتر برگزار شدن برنامه ریزی می کنیم. مثلا مجری برگزار کننده چه کارهایی می خواهد انجام دهد و کجا تبلیغ کند چون تبلیغات واقعا موثر است. آیا مجری به نحو احسن کار خود را می کند. چون نمایشگاه هم هزینه و هم درآمد دارد. حتی برای حضور جرثقیل هم استعلام و قیمت گیری می کنیم تا همه به هر نحوی در کنار اعضا باشیم. قرار داد بستن با هتل ها برای تخفیفات را نیز بر عهده داریم. در واقع رصد همه کارهای اجرایی مربوط به نمایشگاه را انجام می دهیم تا کارها به نحو احسن انجام شود. حضور انجمن به اعضا دلگرمی می دهد که مشکلی در این زمینه ها نخواهند داشت.
وی همچنین افزود سالی که ایران پلاست برگزار می شود، در یک نمایشگاه شهرستان و سالی که ایران پلاست نیست در دو نمایشگاه شهرستان شرکت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا