اخبار

نمایشگاه 2017 EurasiaPlast امروز در استانبول ترکیه به کار خود پایان داد/ بیش از 50 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، نمایشگاه  Eurasia 2017 Plast در استانبول ترکیه  که روزچهارشنبه 7 دسامبر درهای خود را به روی بازدیدکنندگانش باز کرده بود، امروز به کار خود پایان داد. 

این نمایشگاه توسط مرکز نمایشگاهی Tuyap و با همکاری مشترک آن با PAGEV (انجمن صنایع پلاستیک ترکیه) برنامه ریزی و مدیریت شده بود. این رویداد چهارروزه از 7 تا 10 دسامبر، در مرکز نمایشگاهی Tuyap واقع در استانبول برگزار شد و به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین رویدادهای صنایع پلاستیک در ترکیه و Eurasia محسوب می شود.

نمایشگاه Eurasia 2017 Plast افراد حرفه ای و پیشرو را از سراسر صنعت پلاستیک دنیا از 957 شرکت از 41 کشور دنیا گرد یکدیگر جمع کرد.  بیش از 50000 نفر در صنعت پلاستیک از این نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه Eurasia 2017 Plast که از مهم ترین اهدافش ارائه ی بازارهای جایگزین می باشد، شبکه های فعالیت های خود را به بسیاری از کشورها گسترش داده است. از جمله این کشورها می توان آذربایجان، بوسنی، بلغارستان، مصر، گرجستان، یونان، ایران، عراق، قزاقستان، لبنان، مراکش، فلسطین، روسیه، صربستان، اسلوونی، سودان، سوریه، تاجیکستان، اکراین و ازبکستان را می توان نام برد.

 

تولید پلاستیک پتانسیل بالایی را در ترکیه داراست. در سال 2016 این پتانسیل با صادر کردن پلاستیک ها به بیش از 205 کشور دنیا مشخص شد. در سال 2016 صنعت پلاستیک در ترکیه بیش از 8/9 میلیون تن پلاستیک معادل با 33/8 میلیارد دلار را تولید کرد.

از لحاظ پایه ی مقداری در مقایسه با سال 2015، تولیدات در این کشور تا 3/5 درصد افزایش یافته است و ارزش این مقدار تولیدی تا 3 درصد افزایش پیدا کرده است. در حدود 4/95 میلیون تن از 9/8 میلیون تن از پلاستیک های تولیدی در این کشور مستقیما در قالب محصولات نیمه ساخت و محصولات کاملا ساخته شده به سایر نقاط جهان صادر می گردد. غالب این تولیدات برای مصارف خودروسازی، بسته بندی، ساخت و ساز و تجهیزات الکترونیکی و … صادر می گردد. این در حالی است که مابقی 3/95 میلیون تن پلاستیک تولیدی به طور کامل در بازار داخلی مصرف می شود.

علاوه بر میزان صادرات بالای پلاستیک ها، سرمایه گذاری در تجهیزات ماشین آلات تا 5 درصد نسبت به سال 2015 رشد کرده و به 880 میلیون دلار رسیده است. درصد این سرمایه گذاری ها به تفکیک مشخص شده است. به طوریکه 37 درصد کل این سرمایه گذاری ها مربوط به دستگاه های فشار، 23 درصد مربوط به تزریق، 19 درصد مربوط به رانشگری، 4 درصد مربوط به گرماشکل دهی، 2 درصد مربوط به فرآیندهای بادی و 15 درصد مربوط به قطعات می باشد.

این نمایشگاه میزبان بیش از 5116 بازدیدکننده ی خارجی از 84 کشور مختلف و 957 شرکت مختلف در سال 2016 بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا