اخبار

نیاز به PTFE میکرونی در صنعت مواد گرمانرم به وضوح احساس می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، نیاز به PTFE در ابعاد میکرونی در سال های اخیر به خصوص در صنعت مواد گرمانرم نفوذ زیادی داشته است. طبق گزارش های ارائه شده توسط  TMR Research با توجه به این افزایش نیاز تولید کنندگان این ماده آستین های خود را بالا زده اند تا فناوری های پیشرفته را برای مشتریان خود ایجاد نموده و حضور خود را در منطقه ی تولیدی خود تثبیت نمایند.

خواصی همچون استحکام کششی، اصطکاک کم، تاخیراندازی شعله و … این ماده را در کاربردهای گوناگون در صنعت مواد گرمانرم بسیار پرمصرف نموده است.

طبق گزارش منتشر شده رقابت سالمی در صنایع مختلف نظیر خودروسازی، پوشش، الکترونیک و منسوجات در حال رشد بوده که عمده ی این رقابت ها را در منطقه ی آسیا اقیانوسیه شاهد هستیم. علاوه بر این پیش بینی می شود در سال های پیش رو نیاز به بسپارهای با عملکرد بالا در شرایط دمایی بسیار سخت افزایش یابد.

با وجود رویکرد های مثبت و قوی در جهت رشد بازار این مواد، قوانین منع کننده ای نظیر استفاده ی اندک از مواد شیمیایی حاوی فلوئور ممکن است بر رشد بازار این ماده اثر گذار باشد. لازم به ذکر است که مواد شیمیایی حاوی فلوئور به عنوان مواد تولید کننده ی گازهای گلخانه ای شناخته شده و مراکز بسیاری نظیر  US Environmental Protection Agency محدودیت هایی را برای استفاده از این بسپارها قرار داده است.

به طور کلی بازار PTFE میکرونیزه شده در تمامی کشورها بسیار رقابتی است و شرکت های تولیدکننده ی بسیاری از این ماده در سراسر دنیا وجود دارند. از جمله مهم ترین شرکت های تولیدکننده ی این ماده می توان به  Micro Powders IncGujarat Fluorochemicals Limited، E.I. Dupont De Nemours & Company، Shamrock Technologies IncReprolon Texas، Shanghai 3F New Materials Company Ltd. و Solvay S.A اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا