اخبار

نیاز جهانی به پلیمرهای فوق جاذب رو به افزایش است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، نیاز جهانی به پلیمرهای فوق جاذب (super absorbent polymers) یا SAP به 2/37 میلیون تن در سال 2016 از 2/1 میلیون تن در سال 2014 رسید. شرکت‌های اصلی تعیین کننده‌ی این بازار Nippon Shokubai Co. Ltd.، BASF SE و Evonik Industries می‌باشند. طبق گزارش منتشر شده از Future Market Insights در این بین شرکت Nippon Shokubai Co. Ltd. بزرگترین مراوده‌ی مالی را در زمینه‌ی این محصولات در سال 2014 داشته است.

ذینفعان بازار این محصولات با تلاش‌های بسیار زیادی در حال دستیابی به محصولات نوین می‌باشند. به عنوان مثال در ماه نوامبر 2014 شرکت Sumitomo Seika به محصول Aqua Keep HP دست یافته که یک پلیمر فوق جاذب برای ساخت پوشک‌های مربوط به کودکان و بزرگسالان می‌باشد. شرکت BASF SE نیز در همین ماه اعلام کرده است که مبلغی معادل با 550 میلیون دلار در فناوری این محصولات سرمایه گذاری نموده است. سایر شرکت‌های مربوط نظیر Evonik و Nippon Shokubai نیز بر افزایش تولیدات مربوط به پلیمرهای فوق جاذب خود تمرکز نموده‌اند.

اغلب نیازهای جهانی به SAP به طور کلی در سه صنعت خلاصه می‌شود: صنعت پوشک‌های یک بار مصرف، محصولات بهداشتی مربوط به بانوان و محصولات مربوط به بی اختیاری سالمندان. یک سوم مصرف این محصولات که مربوط به پوشک‌های بهداشتی یک بار مصرف می‌باشد در سال 2016 به 1/79 میلیون تن در سال از 1/59 میلیون تن در سال 2014 رسید. انتظار می‌رود در سال‌های آینده بازار این محصول به 5/81 میلیون دلار در سال نیز برسد.

در بین پلیمرهای فوق جاذب، انواع پایه سدیم آکریلاتی نسبت به انواع آکریل آمیدی، اتیلن مالئیک انیدریدی و پلی وینیل الکلی ترجیح بسیار زیادی را دارا می‌باشد. انتظار می‌رود بازار این محصولات غیر سمی با قابلیت جذب آب بسیار زیاد رشد چشمگیری را دارا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا