اخباراخبار ویژه

نیاز صنعت خودروسازی عامل رشد تجارت پوشش های گرافیتی خواهد بود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر موسسه ی تحقیقاتی TMR عامل اصلی رشد تجارت پوشش های گرافیتی در آمریکا و دنیا را معرفی کرده است. بر اساس میزان درآمد، انتظار می روند میزان رشد سالانه ی این تجارت تا 7.5% نیز برسد. این رشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. افزایش تقاضا در صنعت خودروسازی و همچنین افزایش مصرف این پوشش ها در صنایع الکترونیکی از جمله ی این عوامل به شمار می روند. یکی دیگر از دلایل رشد تجارت این نوع پوشش کاهش میزان اکسیداسیون قطعات مختلف است. با اعمال این پوشش می توان تا حد زیادی از نفوذ اکسیژن جلوگیری کرد که این موضوع یکی از مهم ترین عوامل در افزایش میزان تقاضا قرای پوشش های گرافیتی در صنایع خودرویی به شمار می رود.
گرافن یک ماده ی معدنی است که از کربن خالص تشکیل شده است. این ماده بسیار رسانا است و برای تولید مواد رسانا مورد استفاده قرار می گیرد. گرافیت پودری به عنوان یک فیلر رسانا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش های گرافیتی مقاومت بالایی در برابر دما و خوردگی از خود نشان می دهند. همچنین این مواد برای روان سازی قطعات فلزی، پلاستیکی و یا لاستیکی بدون استفاده از روغن نیز موردد استفاده قرار می گیرند.
از نقطه نظر صنعت مصرف کننده ی نهایی، تجارت پوشش های گرافیتی به چند بخش تقسیم می شود. باتری ها و ترانزیستورها، خودرو، سلول های خورشیدی، نمایشگرها، حسگرها، کامپوزیت ها، پوشش های فلز و سایر مواد این دسته ها را تشکیل می دهند. در میان این بخش های مختلف، صنعت خودروسازی، بیشترین سهم تجارت را به خود اختصاص داده است.
پوشش های گرافیتی در خودرو برای قطعاتی مانند پیستون، دنده و اتصال دهنده ها و سایر اجزای موتور که در معرض دمای بالا قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. صنعت خودرو، در سال 2019 بیش از 30% تجارت پوشش های گرافیتی را به خود اختصاص داده بود. انتظار می رود بین سال های 2020 تا 2030 رشد این صنعت در حوزه ی صنعت خودرو حدود سالیانه 4.5% باشد. گسترش دیجیتالی شدن، شهرنشینی و مکانیزه شدن منجر به افزایش استفاده از اینترنت شده است. استفاده از تلویزیون های هوشمند، تبلت ها، گوشی های هوشمند، دستگاه های هوشمند و سایر تجهیزاتی که به اینترنت متصل می شوند نیز روز به روز در حال افزایش خواهد بود. این عوامل موجب پیشرفت پوشش های گرافیتی در صنعت قطعات الکترونیکی نیز می شود.
انتظار می رود در پی رشد صنایع مصرف کننده ای مانند صنعت خودرو و تجهیزات الکترونیکی، تجارت پوشش های گرافیتی رشد بیشتری را از خود نشان دهد.در آمریکا انتظار می رود تجارت پوشش های گرافیتی بین سال های 2020 و 2030 رشد سالیانه ی 7% را تجربه کند. همچنین عوامل تشویقی دولت آمریکا برای تولید کننده ها قطعات نیمه رسانا، از دیگر عوامل رشد صنعت پوشش های گرافیتی در این کشور به حساب می آید. انتظار می رود تجارت پوشش های گرافیتی در آمریکا بین سال ها 2020 تا 2030 رشد سالیانه ی 7% را تجربه کند. ساختار شیمیایی گرافیت مانند کندوی عسل است که ویژگی های شیمیایی جالبی از خود نشان می دهد و زاویه تماس بالایی که با آب ایجاد می کند باعث شده است تقاضای بیشتری در صنعت خودرویی داشته باشد. افزایش فروش خودرو در آمریکل یکی از عوامل اصلی برای افزایش تقاضا برای این نوع پوشش ها است. همچنین انتشار می رود بخش ترانزیستور و باتری در این دوره ی زمانی رشد سالیانه ی 18.3% را تجربه کند که این موضوع به دلیل افزایش تولید باتری های مور مصرف در انواع وسایل نقلیه ی الکتریکی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا