اخبار

نیک نفس: تفرقه در صادرات محصولات پتروشیمی به ضرر کشور است

بسپار به نقل از شانا می نویسد، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی به ٣٠ کشور دنیا گفت: هم اکنون تفرقه ای در صادرات محصولات پتروشیمی به وجود آمده که در پایان به ضرر صنعت پتروشیمی کشور است

مهدی شریفی نیک نفس: با اشاره به تغییرات اخیر در ساختار مجتمعهای پتروشیمی کشور گفت: برخی از این تغییرات خوب و بعضی مناسب نیست؛ متأسفانه تفرقه ای در صادرات محصولات پتروشیمی به وجود آمده و واحدهای تولیدی به طور جداگانه محصولات خود را صادر می کنند و این در بازارهای جهانی به ضرر صنعت پتروشیمی کشور است و ما نیز از این قاعده مستثنی نبودیم. 

وی ادامه داد: شرکت بازرگانی پتروشیمی فعالیت تخصصی خود را روی بازارهای جدید مانند بازارهای اروپا، آفریقا و بازارهای کشورهای مستقل همسود (CIS) که تاکنون حضور نداشته، آغاز کرده است و امیدواریم که بتوانیم مشتریان جدیدی را اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که این شرکت در بازارهای هند و چین که بازارهای سنتی هستند، حضور داشته و دارد، گفت: در سال ٩٥ قصد داریم ضمن افزارش تجارت پتروشیمی به دلیل تغییر ماهیت این شرکت از کارگزاری به تجاری، تلاش می کنیم بتوانیم بازارهای جدیدی را به دست آوریم و محصولاتمان را با قیمت مناسب به مصرف کنندگان واقعی برسانیم.

نیک نفس گفت: هم اکنون محصولات پتروشیمی کشور از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی به ٣٠ کشور دنیا صادر می شود که بیشتر این محصولات به کشورهای آسیای دور و بخشی نیز به آسیای میانه ارسال می شود، البته مقدار کمی نیز به کشورهای اروپایی از جلمه ایتالیا، اسپانیا و آلمان صادرات داریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برجام و رفع تحریمهای ظالمانه علیه ایران، هم اکنون زمان کسب بازارهای جهانی صنعت پتروشیمی و جبران زمانهای از دست رفته دوران تحریم است؛ به دست آوردن بازارهای جهانی نیز با مدیریت صحیح و سیاستگذاری مناسب قابل دستیابی است که در این میان شرکت بازرگانی پتروشیمی یکی از بزرگترین شرکتهای خاورمیانه است که در زمینه فروش محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی ایران در بازارهای خارجی به منظور گسترش حضور ایران در این بازارها گام برمی دارد.

 فعالیت شرکت بازرگانی پتروشیمی بنا به نیاز صنعت پتروشیمی ایران در زمینه بازرگانی خارجی و داخلی در سال ١٣٦٩ آغاز شد و این شرکت تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی در بازار داخلی و فروش بهتر و سریعتر محصولات پتروشیمی کشور به بازار مصرف در اقصی نقاط جهان را برعهده دارد.

  • این شرکت دفاتری نیز در انگلستان، آلمان، چین، سنگاپور، هند، دبی، کره جنوبی و ترکیه تأسیس کرده است تا فعالیتهای خود را در بازاریابی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بازارهای برون مرزی توسعه دهد.

  • نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا