اخبار

هدف‌گذاری برای حذف ممنوعیت ‌صادرات تا پایان سال جاری

بسپار می نویسد، رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که هدف نهایی ما حذف هر گونه محدودیت و ممنوعیت از صادرات است، بیان کرد: لذا برنامه ریزی‌ها به نحوی است که تا پایان امسال به این هدف گذاری دست یابیم.
حمید صافدل در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که کاهش ممنوعیت‌های صادراتی با چه هدفی انجام شده و آیا کاهش اقلام موجود در این لیست بر کاهش نرخ ارز موثر بوده است اظهار کرد: کاهش محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی شرایطی را در جهت بهبود فضای کسب و کار ایجاد می کند زیرا در چنین فضایی تولیدکننده علاوه بر این که باید انگیزه کافی برای استمرار تولید داشته باشند از سوی دیگر هم باید بازارهای صادراتی خود را حفظ کند.
وی با بیان این‌که این دو مورد اصولی است که تولیدکننده در فعالیت‌های خود باید نسبت به آن اطمینان خاطر کافی داشته باشد، بیان کرد: در این راستا کاهش ممنوعیت‌های صادراتی می‌تواند انگیزه‌های تولیدی را استمرار بخشیده و باعث سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و توسعه تولید شود.
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در کنار این موضوع از پیش نگرانی‌هایی به دلیل نوسانات نرخ ارز و همچنین نوسانات بازار داخلی به دلیل تصمیمات دولت دهم به وجود آمده بود که خوشبختانه در شرایط جدید با توجه به فضای بین‌المللی و ثباتی که در نرخ ارز داریم زمینه‌هایی فراهم شده که از ابتدای مهر ماه تا مدت شش ماه سهمیه‌های صادراتی برای واحدهای تولیدی لحاظ شود.
وی با تاکید بر این‌که از سوی دیگر ذخیره سازی های خوبی برای تامین مواد اولیه تولید انجام شده است، گفت: البته این صادرات می‌تواند مستقیما از طریق خود واحدهای تولیدی یا احیانا توسط مشتریان مورد وثوق این واحدها انجام شود.
صافدل در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما از مشتریان واحدهای تولیدی دلالان هستند خاطرنشان کرد: خیر. این افراد مشتریان قابل اعتماد واحدهای تولیدی هستند و از قبل هم سهم بازارهای صادراتی آن‌ها را پوشش می‌دادند.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این‌که تعداد واحدهای تولیدی که محصولات آن‌ها صادر می‌شود در لیست تهیه شده حدود 100 واحد است، تصریح کرد: امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم ارزیابی مجدد داشته و بخش قابل توجهی از تولیدات در لیست‌هایی قرار گیرد که کلا از شمول هر محدودیت، ممنوعیت و سهمیه معاف شود.
وی گفت: در این شرایط واحدهای تولیدی می‌توانند در شرایط آزاد رقابتی و بدون هیچ گونه محدودیتی به لحاظ سهمیه نسبت به بازاریابی و پیدا کردن بازارهای جدید اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا