اخبار

هدف‌گذاری سابک برای به صفر رساندن کربن تا 2050

بسپار/ایران پلیمر شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) از هدف‌گذاری برای به صفر رساندن انتشار کربن در فعالیت‌های عملیاتی خود تا سال 2050 میلادی خبر داد.

سابک در حاشیه همایش ابتکار سبز عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف کربن خنثی را تا سال 250 میلادی محقق می‌کند.

سابک، چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی جهان از نظر فروش، اعلام کرد: سابک به اهداف توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس متعهد است و به‌طور مستمر به تلاش‌ها و یافتن و راه‌حل‌هایی برای به صفر رساندن مقدار انتشار کربن در بخش‌های عملیاتی ، با در نظر گرفتن بلندپروازی‌ها، تعهدها و ابتکارهای مختلف منطقه‌ای و ملی تا سال 2050 میلادی ادامه می‌دهد.

براساس اعلام این شرکت سعودی، با تمرکز بر انتشار مستقیم و غیرمستقیم کربن در جریان فرآیندهای تولید، هدف ما کاهش 20 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 میلادی نسبت به سال 2018 در سراسر جهان است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز شنبه (یکم آبان‌ماه) اعلام کرد که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، تا سال ۲۰۶۰ به هدف حذف کامل انتشار گازهای گلخانه‌ای که بیشتر از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود – ۱۰ سال پس از ایالات متحده – دست یابد.

وی همچنین گفت که تا سال ۲۰۳۰ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دو برابر می‌کند.

محمد بن سلمان و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان با تأکید بر مقابله این کشور با تغییرات آب و هوایی، بر اهمیت تداوم هیدروکربن‌ها تاکید و اعلام کردند که ثبات بازار نفت را تضمین می‌کنند.

آنان در نشست ابتکار سبز عربستان (SGI) در آستانه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP26) در گلاسکو در پایان ماه جاری میلادی، ابراز امیدواری کردند که با کاهش جهانی انتشار گازهای گلخانه‌ای، با گرمایش جهانی مقابله کنند.

در ماه مه ، آژانس بین المللی انرژی در ماه مه طی گزارش « به صفر رساندن مقدار انتشار کربن تا 2050» اعلام کرد که سرمایه‌گذاران نباید از سال 250 میلادی به بعد در پروژه‌های توسعه‌ای نفت، گاز و زغال‌ سنگ سرمایه‌گذاری کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش از نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد که پایان ماه اکتبر آغاز در اسکاتلند برگزار می‌شود، اعلام کرد که اگر جهان امیدوار است که بتواند به‌طور موثر با تغییرات آب و هوایی مبارزه و بازارهای ناپایدار انرژی را کنتل کند، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر باید تا پایان دهه سه برابر شود.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا