اخبار

همكاري 30 ساله Adidas و Covestro در تولید توپ‌هاي فوتبال/ توپ جدید در جام ملت های اروپا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مسوولين برگزاركننده جام ملتهاي اروپا در سال 2016 در كشور فرانسه از توپ فوتبال جدیدی با نام Beau Jeu استفاده کردند. در ساخت اين توپ علاوه بر استفاده از تمامي خواص توپ مورد استفاده در جام جهاني 2014، خواص چنگ‌زني آن نيز بهبود يافته است. در طراحي جديد ثبات و كنترل توپ در هوا بيشتر بوده و خواص ضد آب آن نيز به واسطه پوشش بيروني بهبود چشم‌گيري داشته است.

پوشش بيروني توپ از پنج لايه پلي‌يورتاني تشكيل شده است. طراحي و ساخت اين قسمت توسط شركت Covestro انجام شده است. بالاترين لايه از يك بخش چاپ شده تشكيل شده است كه با استفاده از پوشش ضد سايش محافظت مي‌گردد. بدين ترتيب طرح اعمال شده بر روي توپ از طول عمر بالايي برخوردار است. لايه‌هاي بعدي با برخورداري از كشساني بالا از بخش‌هاي داخلي توپ در برابر اثرات بيروني محافظت مي‌نمايد. در قسمت زيرين اين لايه‌ها اسفنج پلي‌يورتاني قرار داشته كه خواص پروازي توپ را بهبود مي‌دهد. همچنين، با استفاده از يك چسب مخصوص پلي‌يورتاني لايه‌هاي فوقاني به بستر زيرين از جنس پلي‌استر متصل مي‌گردد.

استفاده از نسل جديد توپ‌هاي فوتبال نويدبخش بازي‌هاي ديدني در مسابقات است. این دوره از مسابقات از شب گذشته در فرانسه آغاز شده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا