اخبار

همه چیز درباره اکسترودرها/ نمایش قدرت در نمایشگاه K2016

بسپار- عمده ­ترین محصولات عرضه شده در نمایشگاه امسال به خطوط فیلم دمشی تعلق داشت. ویژگی کلیدی هر نمایشگاه پلاستیک، به ویژه K، اندازه هر بخش نمایشگاه است. بزرگ­ترین بخش نمایشگاه امسال به خطوط فیلم دمشی در سالن­ های ماشین ­آلات اختصاص داشت.

 

خط فیلم دمشی هم­رانشگری شده 5 لایه تماما PE از شرکت Rajoo Engineers

شرکت Rajoo Engineers خط فیلم دمشی هم­رانشگری شده 5 لایه تماما PE با نام Pentafoil را معرفی نمود که عملکرد فیلم را ضمن کاهش قیمت فیلم نهایی و انطباق­ پذیری در کاربردهای مختلف، بهبود می­بخشد.

شرکت ادعا کرد تنها شرکت آسیایی است که چنین خطی را به طور زنده به نمایش گذاشته است. این خط می­تواند در کاربردهایی نظیر فیلم­های جمع ­شو (shrink films)، فیلم­های چندلایه (lamination) و کیسه­ های آب و شیر استفاده شود. این خط دارای فناوری­های پیشرفته­ای نظیر ریژه (دای) حلزونی استوانه­ ای (Cylindrical Spiral Die (CSD))، سرمایش حبابی داخلی و کنترلگر پروفیل محیطی همراه با حلقه هوای بالا آمده و لبه ­ی سه تایی است.

این خطِ 5 لایه، ایجاد لایه­ ی پوسته ­ی نازک و لایه هسته­ ی ضخیم از حداقل مواد گران قیمت را اطمینان می­دهد. خط با برونداد kg/h 600 و مصرف انرژی بسیار بهینه kWh 3/0 برای هر کیلوگرم از فیلم دمشی (با ضخامت 40 میکرون و عرض mm 2000) رانشگری (اکستروژن) می­کند.

این خط، شامل 4 رانشگر (اکسترودر) mm 60، یک رانشگر mm 90 و دای CSD mm 500 است. با حداکثر برونداد kg/h 650، این خط می­تواند فیلم تماما PE با محدوده ضخامت 250-30 میکرون را تولید کند.

این خط به دو علت دوست­دار محیط زیست است: یکی از جنبه محیط زیستی از طریق کاهش مصرف انرژی و دیگری از جنبه اقتصادی با ایجاد عملکرد بهتر با مواد خام ارزان­تر.

 

بهبود کیفیت فیلم 5 لایه در خطوط تولید فیلم شرکت Bandera

شرکت ایتالیایی Bandera خط فیلم 5 لایه خود را با نام TechnoFlex Plus در نمایشگاه به نمایش گذاشت. این خط برای تولید فیلم سدگر (ضد عبور گاز) پلی ­الفینی مناسب است و با ابزار خلاقانه ­ای که توسط مهندسان شرکت طراحی شده مجهز شده تا کیفیت فیلم را بیافزاید.

خط TechnoFlex Plus به نمایش گذاشته شده در K، قابلیت تولید فیلم­های LDPE که با LLDPE، mLLDPE، EVA، HDPE و MDPE، EVOH و PA آمیخته شده را خواهد داشت. محدوده ضخامت این فیلم­ها 20 تا 200 میکرون است. برونداد خط برای فیلم PE kg/h 700 و برای فیلم سدگر kg/h 500 است.

این خط دارای دو رانشگر mm 75 برای لایه­ های میانی و سه رانشگر mm 65 برای دو لایه­ ی بیرونی و یک لایه­ ی هسته است. در این خط، کلگی ریژه (دای) 5 لایه با قطر mm 500 دارای ریژه و سرمایش حبابی داخلی (IBC) است.

مواد به دقت از طریق سامانه­ ی توزیع وزنی (loss-in-weight) پیوسته­ ی 25 جزئی وارد می­شود. درحالی که مجموعه ­ی هشت حسگر فراصوت، کنترل خودکار IBC و کنترل عرض را اطمینان می­ دهند. همچنین کیفیت از طریق حلقه ­ی سرمایش سه جریانی، تنظیم و اندازه­ گیری خودکار ضخامت، سامانه­ ی هدایت قفسه حبابی دوتایی و سامانه ­ی ویژه ­ی اندازه ­گیری لایه ­ی سدگر تضمین می ­شود.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 171 ام ماهنامه بسپار که در آذر ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

برگردان: دکتر فاطمه خودکار

[email protected]


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا