اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ همکاری شرکت های Ford و HP برای تبدیل ضایعات پرینترهای سه بعدی به قطعات تزریقی خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر شرکت های Ford و HP در حال همکاری برای استفاده مجدد نوآورانه از قطعات پرینت سه بعدی مصرف شده، بستن حلقه و تبدیل آنها به قطعات تزریقی خودرو می باشند. قطعات تزریقی به دست آمده از نظر محیط زیستی بهتر بوده و استانداردهای کیفیتی و دوام شرکت Ford و مشتریانش را برآورده می سازد.
مواد بازیافتی در ابتدا برای تولید قطعات تزریقی مورد استفاده در گیره خط سوخت کامیون مدل Super Duty F-250 استفاده می شود. این قطعات نسبت به قطعات سنتی مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی بهتری داشته، 7 درصد سبک تر و 10 درصد ارزان تر می باشد. تیم تحقیقاتی Ford 10 گیره خط سوخت دیگر در سایر محصولات خود پیدا کرده است که می تواند از این فناوری بهره ببرد.
سیستم و ساختار پرینترهای سه بعدی HP به گونه ای طراحی شده اند که کارایی بالا داشته و از بیشترین مقدار ممکن مواد ورودی استفاده کرده و ضایعات را به حداقل برساند. شرکت HP با همکاری با پروژه جدید Ford میزان این ضایعات را به صفر می رساند.
شرکت SmileDirectClub که در زمینه تکنولوژی های پزشکی بخصوص دندان پزشکی فعالیت دارد، با استفاده از 60 پرینتر سه بعدی، با تولید 40000 همترازکننده در روز بزرگترین مصرف کننده پرینترهای سه بعدی HP در ایالات متحده می باشد. قطعات مزبور پس از استفاده، برای افزایش حجم مواد ازیافتی مورد استفاده Ford، توسط HP جمع آوری و بازیافت می شود. شرکت رزین Lavergne، شریک قدیمی HP در بازیافت، وظیفه بازیافت مواد و تبدیل آنها به پرک پلاستیک با کیفیت برای قالب گیری تزریقی مورد نیاز Ford را بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا