اخباراخبار ویژه

هوش مصنوعی و آینده ماشین آلات فرآیند پلاستیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر می توان نرم افزار هوش مصنوعی را به دستگاه های فراوری پلاستیک ها اضافه کرد. با این کار می توان انعطاف پذیری زیادی در خط تولید و نیروی کار ایجاد کرد، سرعت بازرسی را افزایش داد و محصولاتی با کیفیت متفاوت ایجاد کرد.
قدرت انعطاف پذیری و دوام پلاستیک ها آن ها را برای کاربردهای بسیاری مناسب کرده است. در همه ی کاربردها، کنترل کیفیت برای اطمینان از عملکرد پلاستیک بسیار مهم است. در سال 2020، موضوع استفاده از هوش مصنوعی در مواجهه با شیوع بیماری کرونا، پررنگ تر به نظر می رسد. دستگاه های فراوری پلاستیک باید بتوانند خود را با تغییرات تقاضای مشتریان، کمبود نیروی کار، نوسانات زنجیره ی تامین مواد و قوانین جدید ایمنی در محیط کار، تطبیق دهند. در شرایط جدید بار زیادی بر روی دوش تولید کنندگانی است که می خواهند سرعت ماشین های خود را به صورت بهینه تنظیم کنند و محصولات با کیفیتی تولید کنند.
در زمان شیوع بیماری COVID-19، به دلیل کاهش فعالیت مشتریان، ظرفیت تولید بسیاری از دستگاه های قالب گیری تزریقی کاهش پیدا کرد. ولی موجی از تقاضا برای قطعات پلاستیکی یکبار مصرف ایجاد شد. تولید این محصولات مدت هاست با مخالفت گروه های دوستدار محیط زیست مواجه است ولی مصرف کنندگان که با شیوع بیماری مواجه هستند توجه بیشتری به محصولات حفاظت سلامتی و ایمنی یکبار مصرف دارند. در همین زمان، تولید کنندگان محصولات پلاستیکی با افزایش تقاضایی در مورد تجهیزات پزشکی مواجه بودند.
با ارزیابی تولید انواع مختلفی از محصولات تنظیم میزان کیفیت و نوع فرایند، معنای تازه ای پیدا می کند. برای راکتورهای بزرگ و حجم بزرگ تولیدات، بازرسی های دیداری برای درصد کوچکی از محصولات، توسط اپراتور انسانی انجام می شود. گاهی بازرسی های فردی به مشتری واگذار می شود که پیش از استفاده از قطعات، آن ها را ارزیابی کند. ولی مخازن تولید کوچکتر و محصولات جدید به دستورالعمل هایی برای افزایش کیفیت نیاز دارند. در این دستورالعمل ها همه ی اجزا طی فرایند بازرسی مورد بررسی قرار می گیرند و این کار گاهی توسط افرادی با تجربه و تخصص کم صورت می پذیرد.
دستگاه های قالب گیری تزریقی و سایر دستگاه های فراوری پلاستیک ها در این زمان نیاز به سرعت تولید بالاتری دارند تا بتوانند دستورالعمل های کیفیتی مورد نیاز را بر روی محصولات خود پیاده سازی کنند. اپراتورهای انسانی که فرایند بازرسی را انجام می دهند ممکن است همیشه در دسترس نباشند. این در حالی است که قطعات پزشکی به بازرسی دقیقی حین تولید و پس از آن نیاز دارند. با توجه به میزان تقاضای غیرقابل پیش بینی مشتریان، هوش مصنوعی می تواند انعطاف پذیری خوبی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده و بازرسی محصولات را با دقت بیشتری انجام دهد.
تجارت جهانی تولید پلاستیک ها به شیوه ی اتوماتیک، در سال گذشته بیش از 35 میلیارد دلار بوده است. بسیاری از دستگاه های قالب گیری تزریقی در تعداد زیادی از خطوط تولید در حال فعالیت هستند و هرکدام چشم الکترونیکی برای کنترل کیفیت دارند. با این وجود این یک چالش است که این ماشین ها بتوانند به طور موثری برای بهبود کیفیت محصولات در روند فعالیت خود تغییر ایجاد کنند و بازرسی هایی در سطوح مختلف برای اجزای مختلف پلاستیک باید انجام شود. انجام همه ی این کارها توسط چشم الکترونیکی ماشین بسیار دشوار است.
هوش مصنوعی به تولیدکنندگان اجازه می دهد کمبودها و نواقصی را که پیش از این توسط اپراتور بررسی می شد، شناسایی کند. برای بازرسی سطح ممکن است دستورالعملی وجود داشته باشد ولی بیشتر بر اساس حس دیداری افراد بوده و استاندارد خاصی برای آن وجود ندارد. هوش مصنوعی و قدرت یادگیری عمیقی که دارد می تواند این کار را با دقت و سرعت بیشتری انجام داده و هزینه ی کمتری به همراه داشته باشد. تولید کنندگان می توانند خیلی سریع هوش مصنوعی دیداری را با دستورالعمل هایی که برای آن وجود دارد بر روی دستگاه های خود نصب کنند. در تعامل با تولیدکنندگان و سخت افزارهای موجود، هوش مصنوعی دیداری انعطاف پذیری زیادی برای مدیریت تغییرات حجم خط تولید، محدودیت های نیروی کار و کنترل کیفیت دقیق و با سرعت زیاد، از خود نشان می دهد.
همانطور که جهان تلاش می کند خود را با پلاستیک ها تطبیق دهد، هوش مصنوعی و فرآیند یادگیری ماشین می تواند به تولید کنندگان برای افزایش سرعت کنترل کیفیت محصولات و کاهش خطاها در نبود انسان ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا