اخبار

وزیر صنعت طرح توسعه لاستیک یزد را افتتاح کرد/ شریعتمداری: 1600 میلیارد تومان جوایز صادراتی در لایحه بودجه پیش بینی شده است

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک هزار و 600 میلیارد تومان جوایز صادراتی در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته شده که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به واحدهای تولیدی صادرات گرا پرداخت می شود.


محمد شریعتمداری پس از بهره برداری از طرح توسعه صنایع لاستیک یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: طرح توسعه تولید لاستیک با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده است. این واحد 9 هزار حلقه در روز و نزدیک به سه میلیون حلقه در سال با وزنی حدود 30 هزار تن را تولید می کند.


وی با بیان اینکه اشتیاق سرمایه گذاران به تولید نشانگر امید آن‌ها به بازار و آینده تولید است، تصریح کرد: نرخ حمایت از تولید داخل در مقابل واردات خارجی 26 درصد است که در مقایسه با نرخ سایر کشورهای دنیا نرخ بسیار مطلوبی است. پیشنهادات تولید کنندگان نیز در کمیسیون ماده یک در حال بررسی است و امیدواریم برای حمایت بیشتر از تولید داخل ( بدون اینکه رقابت از بین برود) تعرفه را بالاتر ببریم تا از تولید داخلی لاستیک نیز حمایت شود.

خودرو سازها را به خرید بیشتر از تولیدکنندگان لاستیک داخلی تشویق کردیم
شریعتمداری با اشاره به دیگر اقدامات در زمینه حمایت از تولید کنندگان لاستیک داخلی گفت: در ماه‌های اخیر واحدهای تولیدی خودرو ساز را به خرید بیشتر از واحدهای تولیدی لاستیک داخلی مشتاق کردیم تا به جای استفاده از لاستیک خارجی از لاستیک ارزشمند داخلی که تحت لیسانس در بازار داخلی ایران تولید می شود، استفاده کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه امید در دل مردم یزد برای توسعه صنعتی فراهم است، ادامه داد: بیش از چهار هزار و 200 تقاضای صدور جواز تأسیس واحدهای صنعتی جدید در این استان وجود دارد که این میزان در ده ماهه امسال نسبت به ده ماهه مشابه پارسال 13 درصد افزایش داشته است و نشانگر امیدواری فعالان اقتصادی و تولید کنندگان به آینده بازار و تولید است.
شریعتمداری با اشاره به در نظرگرفتن جوایز صادراتی برای ورود به بازارهای بین المللی در لایحه بودجه سال 97، افزود: یک هزار و 600 میلیارد تومان جوایز صادراتی در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته شده که به تصویب کمیسیون تلفیق نیز رسیده است و امیدواریم به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد. جوایز صادراتی به واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای تولیدی صادرات گرا پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در بودجه 97 پیش بینی کردیم که واحدهای تولیدی صادرات گرا بتوانند از منابع بانکی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش با نرخ های ارزانتر بهره بگیرند، گفت: امسال با مخلوطی از منابع موجود در صندوق توسعه ملی و بانکها تا حدود 13.5 درصد نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی صادرات گرا را کاهش دادیم که کافی نیست و باید قدمهای بیشتری برداشته شود. بر همین اساس به مجلس پیشنهاد دادیم تا یارانه سود تسهیلات اعطایی را برای واحدهای تولیدی صادرات گرا تقدیم کنیم.
وزیر صنعـت، معدن و تجارت با اشاره به پیشنهاد افزایش سرمایه بانک‌ها در لایحه بودجه 97 ، افزود: با تصویب آن بانکها به کفایت سرمایه می‌رسند و قدرت وام دهی بیشتری پیدا خواهند کرد و مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی رفع خواهد شد.

در سومین روز از دهه فجر و توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه مجتمع صنایع لاستیک یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

  این طرح تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری با ظرفیت هفت هزار تن در سال و تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت با ظرفیت سالیانه هفت هزارتن است.

این طرح در زمینی به مساحت 400 هزار متربع و با زیربنای ده هزار و 700 مترمربع در شهرک صنعتی یزد قرار داد و شروع اجرای آن سال 93 بوده است.

برای راه اندازی طرح توسعه مجتمع صنایع لاستیک یزد 2 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 14 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و در مجموع 130 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و زمینه اشتغال 150نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

منبع: وزرات صنعت،معدن و تجارت 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا