اخبار

ویروس کرونا بر تولید صنایع پلیمری اروپا در سال 2020 چه تاثیری داشته است؟

بسپار/ ایران پلیمر همه‌گیری ویروس کرونا تولید پلیمرهای پلاستیک در قاره اروپا در سال 2020 میلادی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

برآوردهای موسسه آی‌سی‌آی‌اس نشان می‌دهد تولید پلیمرهای قابل استفاده در پلاستیک‌های مورد استفاده در صنایع بسته‌بندی امسال در سراسر اروپا به شدت تحت تاثیر آثار منفی ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا قرار گرفته است.

انتظار می‌رود تولید پلی‌وینیل کلراید (پی‌وی‌سی) که به‌طور گسترده‌ای در صنایع ساختمان استفاده می‌شود، در سال 2020 میلادی در مقایسه با سال 2019 میلادی بیش از 500 هزار تن کاهش یابد.

در همین حال، انتظار می‌رود تولید پلی‌کربنات امسال نسبت به سال 2019 میلادی بیش از 15 درصد با کاهش روبه‌رو شود، این محصول به‌طور عمده برای لوازم مورد نیاز صنایع الکترونیک استفاده می‌شود.

رابرت سیرل، تحلیلگر بازارهای پتروشیمی موسسسه آی‌سی‌آی‌اس در این باره گفت: روند کاهش تقاضا برای محصول پی‌وی‌سی در کشورهای مختلف قاره اروپا متفاوت بوده است، در بدترین شرایط آلمان و شماری از کشورهای اروپای مرکزی در ماه آوریل امسال با کاهشی حدود 40 درصدی روبه‌رو بودند، در حالی که در ایتالیا، فرانسه و انگلیس این رقم 60 تا 70 درصد بود.

وی افزود: افزون بر کاهش شدید تقاضای داخلی، تقاضا از سوی بازارهای اصلی صادرات مانند ترکیه و هند نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از مقابله با شیوع ویروس کرونا با کاهش تقاضای قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بود.

انتظار می‌رود تولید محصول پی‌وی‌سی در ماه ژوئیه اندکی بهبود یابد، اما با توجه به بالا بودن سطح ذخیره‌سازی‌ها چشم‌اندازها همچنان با تردید روبه‌رو خواهد بود.

 

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا