اخباراخبار ویژه

پاسخی به یک اطلاعیه/ این اخبار گمانه زنی نیست! خروجی مستقیم پخش زنده جلسه در شبکه های اجتماعی شماست/ شما که داعیه شفافیت دارید، چرا؟!

بسپار/ ایران پلیمر  حدود ساعت 21:30 چهارشنبه ۵ آبان ماه، انجمن ملی صنایع پلیمر با انتشار اطلاعیه ای نسبت به برخی اخبار و مفاد منتشر شده در رسانه ها از جمله این گروه رسانه ای از جلسه شب قبلتر (با حضور نمایندگان تشکل ها و آقای دکتر جهرمی و در خصوص فرمول جدید قیمت گذاری مواد پتروشیمی و حذف سهمیه ها) واکنش نشان داد.

آنچه در این اطلاعیه “برداشت ناقص و گمانه زنی” اعلام شده، خروجی مستقیم پخش زنده جلسه در شبکه های اجتماعی دست کم دو انجمن از جمله صفحات رسمی انجمن ملی صنایع پلیمر (و البته انجمن صنایع همگن پلاستیک) است. 

دوستان انجمن ملی (به عنوان برگزارکننده جلسه)، آیا این احتمال را نمی دادید که یک یا چند خبرنگار این پخش زنده را رصد و بازنشر کنند؟ آیا انتشار اخبار متعدد از این جلسه به صورت زنده و غیر زنده توسط شبکه های اجتماعی انجمن صنایع ملی پلیمر مغایرتی با “جزییات طرح نباید رسانه ای شود” نداشت؟ یا محتوای جلسه صرفا برای رسانه های مستقل تخصصی و برای عموم دست در کاران و ذینفعان این صنعت محرمانه بود؟

عجیب است که انجمن ملی صنایع پلیمر به عنوان مجموعه ای که همواره داعیه “شفافیت” داشته، این بار نه تنها به خواست مدیران دولتی در بایکوت رسانه های تخصصی (البته سایر رسانه ها و نه رسانه های متعلق به خود) تن داده، بلکه موکدا از عدم نشر اطلاعات در خصوص طرحی در دست تدوین که می تواند منافع جمعی صاحبان این صنعت را نشانه رود، دفاع می کند. چرا؟

ایراد و اشکال “شفافیت” در طرح بحث و نظرات انتقادی و پیشنهادی ذینفعان چیست؟ مگر صاحبان صنعت همواره معترض به مصوبه های “پشت درهای بسته” و به دور از رایزنی و هم اندیشی از سوی مدیران دولتی نیستند؟ شما به عنوان نمایندگان صنعت پلیمر چرا به این سیاست دامن می زنید؟

بسیار متاسفیم که دوستان و همکاران ما در این انجمن در پایان اطلاعیه صادره، به تهدید رسانه هم متوسل شده اند … .

اما در دنیای امروز خوشبختانه رسانه حذف شدنی نیست. 

 

متن اطلاعیه صادر شده از سوی انجمن ملی صنایع پلیمر

💢فرآیند کارشناسی طرح مدیریت بازار محصولات پتروشیمی از هفته آینده آغاز می‌شود

💢اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تنها یک برداشت ناقص و گمانه‌زنی است

▫️شب گذشته در نشست انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با تشکل‌های پلیمری، دکتر سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران حضور یافت و در خصوص ایده ابتدایی مدیریت و تنظیم بازارهای کالایی به ایراد سخن پرداخت و به پرسش‌های فعالان صنعت پلیمر پاسخ داد.

▫️موضوعات مطرح شده توسط وی تنها بخش‌هایی از ایده اولیه این طرح بود و در این جلسه نیز به حضار اعلام شده بود که گفت و گوهای پیرامون جزئیات طرح نباید رسانه ای شود؛ چرا که جزئیات آن پس از نهایی شدن طرح و برگزاری جلسات کارشناسی مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

▫️مطالبی که در فضای مجازی به عنوان طرح وزارت صمت در خصوص سهمیه‌بندی و فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی منتشر شده صحت نداشته و چیزی بیش از یک گمانه‌زنی فردی نیست. فرآیندهای کارشناسی این ایده به منظور تهیه پیش‌نویس آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

▫️اما متاسفانه مطالب مطرح شده به صورت منقطع و ناقص از این جلسه در شبکه های اجتماعی به عنوان جزئیات طرح وزارت صمت در خصوص سهمیه‌بندی و فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی منتشر شد که چنین مطالبی از اساس صحت نداشته و تنها یک برداشت رسانه‌ای ناقص از یک ایده ابتدایی است که هنوز فرآیندهای کارشناسی آن آغاز هم نشده است.

▫️شایان ذکر است که جلسات کارشناسی بررسی این ایده با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

▫️ارائه یک ایده ابتدایی که حتی پیش‌نویس آن نیز تدوین و منتشر نشده به جای جزئیات طرح وزارت صمت در خصوص سهمیه‌بندی و فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی تنها یک خطای رسانه ای است که پیامدهای این اقدام به افراد دخیل و منابع منتشر کننده آن باز می‌گردد.

📍اینپیا؛ رسانه اقتصادی صنعت پلاستیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا