اخبار

پایداری تولید و فروش پتروشیمی‌های آلمان در دوران کرونا

بسپار / ایران پلیمر گروه تجاری وی‌سی‌آی (VCI) اعلام کرد: تولید مجتمع‌های پتروشیمی در آلمان در پی محدودیت‌ها و قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا و رکود اقتصادی به اندازه تولید دیگر بخش‌های صنایع شیمیایی و دارویی با آسیب جدی روبه‌رو نشده است.

پیش‌بینی می‌شود رقم تولید پتروشیمی‌های آلمان در سال 2020 میلادی نسبت به سال پیش از آن (2019) 1.5 درصد کاهش یابد، در حالی که این مقدار با افت شدید تولید محصولات پلیمری، مواد شیمیایی غیر معدنی پایه و محصولات شیمیایی ویژه‌ مقایسه می‌شود.

گروه تجاری وی‌سی‌آی اعلام کرد: تولید مواد شیمیایی آلمان در سال 2020 میلادی در مقایسه با سال 2019 میلادی چهار درصد کاهش خواهد داشت، به‌طوری که افت تولید در بخش داروسازی سه درصد است.

رقم فروش مواد شیمیایی و دارویی به‌طور کلی در سال 2020 با 6 درصد کاهش به 186.4 میلیارد یورو رسید، اگرچه آمار اشتغال در بزرگترین صنعت مواد شیمیایی اروپا 464 هزار تن بود که تا حدودی بی‌تغییر بود.

معیارهای صنایع شیمیایی آلمان بیش از دو برابر فرانسه به عنوان دومین تولید‌کننده اروپاست.

گروه بازرگانی فرانس چمی (France Chimie) ارقام فروش سالانه را منتشر نمی کند، اما فروش سالانه حدود 75 میلیارد یورو در سال 2019 برآورد شد که 220 هزار تن نیز در این صنعت فعال بودند.

با بازگشت تولید ناخالص داخلی آلمان در سال 2021 میلادی، انتظار می‌رود تولید مواد شیمیایی و دارویی 1.5 درصد و مقدار فروش 2.5درصد افزایش یابد.

گروه تجاری وی‌سی‌آی عنوان کرد که سال 2020 میلادی پر فراز و نشیب بوده است.

کریستین کالمان ، رئیس گروه تجاری وی‌سی‌آی و مدیرعامل شرکت عمده مواد شیمیایی اونیک (Evonik) گفت: فشار وارد شده به شرکت‌های عضو این گروه قابل توجه بوده است، با این حال ، صنعت ما به طور کلی کمتر از دیگر بخش‌های اقتصادی آسیب دیده است.

نیپنا

 

اصلاحیه بسپار/ VCI انجمن صنایع شیمیایی آلمان است. 
(با تشکر از مهندس حمید رقمی برای اصلاح این خبر) 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا