اخبار

پایه پیوستن ایران به WTO امسال گذاشته می شود

بسپار به نقل از ایسنا می نویسد، رییس اتاق بازرگانی ایران از راه‌اندازی پژوهشکده بخش خصوصی به عنوان پژوهشکده اتاق بازرگانی و همچنین تاسیس فدراسیون‌ها و کنفدراسیون های جدید اقتصادی خبر داد و گفت: مطمئنا پایه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در سال جاری گذاشته می‌شود.

محسن جلال پور گفت: اتاق بازرگانی ایران بر اساس تجربه 10 ماهه گذشته و رفت و آمد هیات‌ها، در سال جدید بازسازی بخش بین الملل اتاق را شروع کرده است و به طور کلی ساختار این بخش را تغییر داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این بازسازی تعریف جدید انجام شده است که بر طبق این تعریف جدید اتاق ایران بسیار به دنبال استفاده از قراردادها و ارتباطات چند جانبه بین ایران و کشور‌های دیگر است. ما در اتاق بازرگانی به سرعت به دنبال این موضوع هستیم که از امکان و ظرفیت سازمان‌های چند جانبه که تا امروز بهره نبرده‌ایم استفاده کنیم.

جلال پور افزود: برای سال جاری در بخش بین الملل کارهای بسیار جدی در زمینه هیات‌های اعزامی و پذیرش آن‌ها با رویکردی متفاوت و جدید خواهیم داشت تا به نتیجه ای که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی اقدام و عمل حاصل شود.

وی به بیان دیگر تصمیمات جدید اتاق ایران برای سال جاری پرداخت و گفت: در بخش تحقیقات اتاق بازرگانی ایران مصمم است که پژوهشکده بخش خصوصی را به عنوان پژوهشکده اتاق ایران راه اندازی کند. همچنین در سال جاری افزایش تشکل‌ها، تشکیل فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها را در برنامه داریم.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آخرین وضعیت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO ) گفت: شرایط پیوستن ایران بهWTO را در اتاق بازرگانی به عنوان یک اولویت اصلی قراردادیم و مشغول بررسی هستیم. مطمئنا پایه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در سال جاری گذاشته می‌شود اما حداقل برای پیوستن نهایی به این سازمان به دو – سه سال زمان نیاز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا