اخبار

پتروشیمی انتخاب سال آینده چه سهمی از بازار پلی استایرن انبساطی خواهد داشت؟!

بسپار می نویسد، پتروشیمی انتخاب با فروش داخلی 3500 تن در نظر دارد تا سال آینده 70 هزار تن نیاز داخل به پلی استایرن انبساطی را تامین کند.

مهران تربیت مدیرعامل پتروشیمی انتخاب روز دوشنبه (23 اسفند ماه) در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد تولید این مجتمع اظهار کرد: فعالیت پتروشیمی انتخاب از مهرماه 95 آغاز شده و ظرفیت تولید آن 250 هزار تن درسال است که در این مدت توانستیم 35 تا 40 درصد ظرفیت اسمی یعنی 9500 هزار تن را تولید کند و تا کنون 5 تا 6 میلیارد ریال درآمد داشته است.
تربیت افزود: تا پیش از تولید پلی‌استایرن انبساطی در پتروشیمی انتخاب سایر تولیدکنندگان داخلی 30 تا 40 هزار تن درسال تولید می‌کردند و 60 تا 70 هزار تن وارد کشور می‌شد.
تربیت ادامه داد: پتروشیمی انتخاب تولید و فروش 70 هزار تن پلی‌استایرن انبساطی در داخل کشور برای سال آینده را  هدف گذاری کرده است.
وی افزود: لایسنسور این پتروشیمی، شرکت دانش بنیان نروژی و آلمانی است که پتروشیمی انتخاب آن را خریداری کرده است که در حال حاضر علاوه بر تامین لایسنس در حال مطالعه بر روی تهیه لایسنس برای گریدهای مختلف EPS است .
پلی استایرن انبساطی مانند ذرت در زمانی که در معرض بخارقرار می گیرد شکوفه کرده وپرس شده و مانند یونولیت در صنعت ساختمانی و لوازم خانگی استفاده می شود.
این مجموعه توانسته محصولات خود را به کشورهایی چون چین، روسیه، کوزوو، آلبانی، امارات، آذربایجان، ازبکستان صادر کند.
به گفته وی، ارزش فعلی این مجتمع 1200 میلیارد تومان است و کلیه مراحل مهندسی، ساخت، نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.

منبع: نیپنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا